Článek
„Naším cílem je kromě samotného závodění i šíření informací o kojení a mateřství. V Keni je obrovský problém s přístupem k porodní a poporodní péči. Během jízdy proto podpoříme organizaci RedTribe poskytující lékařskou péči a vzdělávání komunitě 15 tisíc Masajů v jižní Keni. Spolupracujeme s Lejlou Abbasovou, která se skvěle vyzná ve zdejším prostředí, a tak můžeme pomoc směrovat skutečně smysluplně,“ uvedla Lounová, která se rallye dlouhodobě věnuje.
„Pro mě je tato rallye misí za lepší předporodní, porodní i poporodní péči pro každou ženu. Myslím si, že to nejde shrnout lépe než slovy doktora Michela Odenta, který říká, že když chceme změnit budoucnost, musíme změnit to, jak se rodí děti,“ dodala Khousnoutdinova.
Pojedou s vozem Opel Ascona A, druhá posádka týmu Racing 21 Vojtěch Štajf – Jan Bejvl závodí s Porsche 911 SC. „Čeká nás obrovská výzva v podobě velmi těžkého terénu, tisíců náročných kilometrů a také poměrně vysokých teplot, které ve voze šplhají až k hranici 50 stupňů. V každém případě startem na East African Safari Classic si tady v Keni plním svůj velký sen,“ řekl Štajf.
Soutěž East African Safari Classic sice vstupuje z pohledu počtu ročníků do své druhé desítky, ale její kořeny sahají až do roku 1953, kdy se na pomyslné mapě světových automobilových soutěží poprvé objevila slavná Safari Rallye, tehdy pod úplným názvem East African Coronation Safari Rallye. Stalo se tak na počest korunovace tehdejší britské královny Alžběty II.
Poté se začala psát bohatá historie této soutěže, která vyvrcholila jejím přidáním do kalendáře soutěží mistrovství světa v letech 1973–2002. I proto zavítaly v tomto období do Keni elitní posádky továrních týmů, pro které se Safari Rallye stala z pohledu obtížnosti tratě nejnáročnějším podnikem sezony.