Článek
Mladoboleslavský tým nový vůz testoval téměř rok. Čtyři testovací piloti absolvovali tisíce kilometrů. Za volantem trávili stovky hodin. Od šotoliny, přes hladký a hrubý asfalt, až po drsný kamenitý povrch a sníh. Výsledkem má být nový vítězný vůz.
„Řešení nového vozu vychází z úspěšných předešlých modelů. Výhodou je, že nová Fabia je větší, tudíž se všechny komponenty lépe umisťují. Každopádně představením nového vozu naše práce nekončí," poukázal Michal Hrabánek, šéf týmu Škoda Motorsport, že mladoboleslavská stáj hodlá i další vůz udržet na špičce výsledkových listin jednotlivých soutěží.
Na první ostrý start si zatím mladoboleslavská mamba musí počkat. Tým potřebuje homologaci, která v ideálním případě bude vyřízená v polovině prázdnin. V původním plánu byl debut vozu na Finské rallye od 4. do 7. srpna, ale je nepravděpodobné, že tuhle soutěž nová Škoda Fabia RS Rally2 absolvuje.
„Reálně vidím devátý kalendářní měsíc," připouští Michal Hrabánek a jedním dechem dodává, že v ideálním případě se nový stroj z mladoboleslavských dílen představí na Bohemia rallye od 8. do 10. července. Samozřejmě jen mimo soutěž, jako vozidlo předjezdce.
A přestože termín prvního nasazení není jasný, v Mladé Boleslavi už registrují o zelenou mambu velký zájem. Aktuálně se však ještě řeší cena. Pro danou kategorii je daná limitem FIA a činí zhruba 6,2 milionu korun podle přesného vybavení na základě přání zákazníků a cen jednotlivých komponentů. Ty jsou však zdrojem úskalí.
„S ostatními výrobci vedeme jednání s Mezinárodní automobilovou federací o navýšení limitu, protože v důsledku globální situace došlo k navýšení cen jednotlivých dílů, limity však zůstaly," podotkl Hrabánek.
Škoda Fabia RS Rally2 představuje pro mladoboleslavský tým nástupnický vůz za Škodu Fabii Rally2 Evo.