Článek
Záběry z osudného okamžiku se v úterý večer začaly šířit po sociálních sítích. A dokazují, že italský příznivec fotil za horizontem duny, tedy na nejnebezpečnějším možném místě. Posádka přijíždějícího vozu ho totiž absolutně nemůže vidět. Také proto mezi závodníky platí základní pravidlo, že když někdo zůstane viset s vozem za dunou, okamžitě jeden z členů posádky vyběhne na horizont, aby blížící se piloty znamením varoval.
Tady ale Loprais netušil nic. „Nikdo z nás o tom v kabině nevěděl. Ale vyhasl lidský život a vlastně mým přičiněním, protože já jsem točil kolečkem," říkal evidentně zdrcený Loprais.
Dakar se sice odehrává na velkých pláních a v poušti, nicméně v Saúdské Arábii se v dunových polích objevuje spousta fanoušků.
„Jsem si stoprocentně jistý, že posádka Aleše Lopraise nemohla toho člověka vidět. Byli jsme na dunách, kde je strašně moc diváků, chovají se naprosto neukázněně. Lezou za duny, zaparkují tam i auto. My je odtud vyháněli, ale je to marné. Pokud pak ten člověk je za dunou a přímo ve stopě, jsou následky střetu fatální," popisoval ze Saúdské Arábie Miloslav Janeček na svém facebookovém profilu Dakar mobilem.
On sám je závodník a někdejší startující na Dakaru.
Je jisté, že kdyby Loprais o střetu věděl, okamžitě zastaví. Tak velí pravidla i slušnost. Jenže tím, jak kamion letí po duně vzhůru a skočí, tak pilot ani zbytek v kabině nemohou vidět, co se děje pod nimi. Muž pak dle videa po srážce vstal a komunikoval. „Dvě až tři hodiny poté se mu udělalo nevolno a při transportu do nemocnice dostal infarkt," uvedl Loprais.
Následně v závodě skončil, protože jak uvedl oficiální web soutěže, tak je Loprais coby účastník nehody vyšetřován úřady. A to mu neumožňuje dál pokračovat.