Článek
Máte už jasno, s jakým vozem budete jezdit v příští sezóně?
Pro náš tým je jediná logická cesta mistrovství světa. Nehodláme vstupovat do jiného šampionátu. Tudíž rozhodně začneme sezónu opět kombinovanými starty s Mitsubishi Lancer Evo IX v mistrovství produkčních vozů a zřejmě absolvujeme i starty s Citroënem C2.
Je reálný přestup do vozu S2000?
Víme, že tohle auto má obrovský potenciál, jeho sportovní úroveň je vysoká a třeba produkční vozy se mu nevyrovnají. Jenže všechno je pochopitelně mnohem náročnější materiálně i finančně. A nikdo nemá moc zkušeností s tímto vozem na šotolině. Proto je přístup všech hodně obezřetný. Zatím se vůz jeví jako krásný speciál na asfalt. Pokud se vše vyřeší, nebyl by problém vůz změnit i v průběhu sezóny.
Specifikaci S2000 připravuje pro Fabii i továrna Škoda. Jednáte s mladoboleslavskou automobilkou o spolupráci?
Ano, ale zatím je vše v začátcích. Závodit s českým autem by byla paráda. Je jasné, že továrna chce mít auto skvěle připravené. A hodně pochopitelně záleží na prioritě jejich programu. Ten nebyl určen, proto nemám konečnou informaci.
Můžete přiblížit finanční náročnost vozu S2000?
V případě peugeotu je pořizovací cena dvě stě padesát tisíc euro, tedy něco přes šest milionů korun. K tomu je třeba připočíst náklady na náhradní díly. Nikdo přitom nemá tušení, jak je drahá údržba. Přitom Mitsubishi má pořizovací cenu sto tisíc euro a přesně víme, co se na autě kazí. A na případě Švéda Sandella startujícího s Peugeotem S2000 je vidět, že sice jede rychle, ale auto se strašně sype. Pořád mu z toho něco padá.
A pokračování v juniorském šampionátu s C2 S1600?
Pořád jde o krásné závodění. Ale cítíme, že k minimálnímu posunu je třeba vynaložit obrovské úsilí v testování. A zrychlení je i tak velmi malé. Do konce podzimu všechno rozhodneme.