Hlavní obsah

Zapletal se vydá na další Dakar se Sousovým mitsubishi

PRAHA

S bývalým továrním vozem, se kterým v letech 2002 a 2003 absolvoval Rallye Dakar úspěšně Portugalec Carlos Sousa, se v nadcházejícím jubilejním 30. ročníku slavné soutěže představí Miroslav Zapletal. Stejně jako před rokem bude jeho spolujezdcem Miloslav Jenáček.

Foto: Jan Říha - ČRo 1-Radiožurnál

Na loňském Dakaru obsadila posádka Miroslav Zapletal - Miloslav Jenáček s Mitsubishi Pajero 54. místo v absolutním pořadí. Letos věří, že s bývalým továrním vozem poskočí výš.

Článek

Zapletalův tým však bude tentokrát mnohem početnější. Vedle druhého osobního vozu bude mít k dispozici asistenční kamión a poprvé i takzvanou ostrou asistenci - kamión MAN přihlášený do závodu, na jehož korbě bude mít náhradní díly a posádku připravenou pomoci v případě nesnází.

"Když to všechno vidím a přemýšlím nad tím, tak jsme asi největší český tým, který se na startu Dakaru představí. Doufám, že to nebude také největší ostuda," uvedl Zapletal na čtvrteční tiskové konferenci v Praze.

V loňské sezóně obsadila česká dvojice 54. místo v absolutním pořadí, o lepší výsledek ji připravily technické problémy se spojkou v jedné z afrických etap. Jinak se Zapletal s Jenáčkem pohybovali kolem 30. místa. "Bylo by hezké, kdyby nám to šlo nyní podobně. Máme lepší auto, takže by to mohlo být i lepší. Uvidíme, jak to dopadne. Žádné konkrétní cíle si nedávám. Stejně jako loni chci hlavně dojet do Dakaru," řekl Zapletal ČTK.

Na neklidné vozy je zvyklý

Posádka, která pojede oficiálně pod hlavičkou Old Spice Dakar teamu, bude mít prakticky tovární vůz Mitsubishi L200 Dakar EVO, se kterým v minulosti závodil Sousa. Češi se k němu dostali náhodou. "Věděl jsem, že tento vůz stojí v muzeu Mitsubishi v Portugalsku, tak jsem tam zavolal a zeptal se, zda ho nechtějí prodat. Oni řekli, že to zváží a nakonec to udělali. Když jsem si pro něj jel, tak to tam vzbudilo docela rozruch," usmál se úřadující český i slovenský šampión ve vytrvalostních rallye.

Závodní speciál má vyšší výkon než loňské pajero, které si sám postupně upravoval a vylepšoval. Je lehčí a Zapletal k němu dostal i něco jako manuál popisující způsob, jak se o vůz starat a kdy který díl měnit. "Když jsem si do něj poprvé sedl, tak mi ani nepřišlo, že by měl být o tolik lepší než můj minulý vůz. Pocity z jízdy jsou příjemné, i když mi to kolikrát připadalo jako videohra. Je to hodně neklidné auto, ale na to jsem zvyklý. Začínal jsem s malým suzuki," uvedl Zapletal.

Velkou změnou týmu je i nasazení ostré asistence. Kamión MAN bude pilotovat Robert Randýsek, jenž měl před rokem na starosti doprovodný vůz. "Po loňských problémech jsme si řekli, že bez této záložní možnosti se snad ani nemá cenu této rallye účastnit. Zvažovali jsme, že bychom si jako asistenci vzali jen osobák, ale nakonec jsme se rozhodli pro kamión. V případě nutnosti nás může do cíle etapy třeba odtáhnout. Doufám ale, že to nebudeme potřebovat," dodal Zapletal.

Související témata:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Nejnovější články

NačítámNačíst další články