Článek
Zapletal odjel do hlavního města Tatarstánu jako čerstvý vítěz maďarského šampionátu v cross country rallye a rád by v úspěšném letošním trendu pokračoval i ve střední Asii. V cestě však stojí nejen náročná trasa, ale také nabitá konkurence.
Účastníci závodu v devíti etapách urazí na 4500 kilometrů, z toho 3200 kilometrů pojedou proti chronometru. Páteční supererzeta určí startovní pořadí pro sobotu, kdy posádky hned čeká ostrý, 400 kilometrů dlouhý měřený úsek. Strašákem všech pilotů v obou kategoriích (automobily a kamióny, pro motocykly nebyla soutěž vypsána) je pak samotný závěr soutěže, který vede v dunách pouště Karakum.
„Bude to další část světa, kterou poznáme. Těšíme se, i když to jistě nebude jednoduché. Již nyní má tato rallye přezdívku ‘malý Dakar‘. Devět soutěžních dnů bez odpočinku bude nesmírnou zátěží nejen fyzickou, ale především psychickou,“ přemítal před odjezdem do Ruska navigátor Ouředníček. „Myslím, že to pro nás bude ideální trénink na Dakar 2010,“ doplnil Zapletal, jenž letos v Jižní Americe dosáhl nejlepšího českého výsledku v kategorii automobilů.
Organizátoři Silk Way Rallye registrují 65 přihlášených posádek v kategorii automobilů a 21 trucků. Hlavními hvězdami startovního pole jsou tovární jezdci Volkswagenu, dvojnásobný mistr světa v rallye Carlos Sainz, Ginie de Villiers či Násir Al Attíja. Vedle Zapletala jede také pražský radní Jiří Janeček s toyotou a mezi kamióny budou usilovat o co nejlepší umístění Aleš Loprais, Marek Spáčil (oba s tatrou) a Martin Macík s vozem Liaz.