Článek
Když protnul cíl poslední rychlostní zkoušky, radostně si s navigátorem Danielem Elenou plácl rukama. To pravé šílenství na ně teprve čekalo. V servisní zóně se stovky fanoušků tlačily před stany stáje Citroën. Nebylo divu. Slavil se totiž i titul za triumf v Poháru konstruktérů.
Ještě před novým králem automobilových soutěží dorazil Nor Petter Solberg, úřadující šampión. Zastavil svoje Subaru, vyskočil a objal se s Guyem Fréquelinem. Pak potřásl rukou Loebovým mechanikům. "Byli jste nejrychlejší. A nejvyrovnanější. Sébastien je dobrý šampión. Jsem rád, že mě porazil právě on," vysekl později poklonu konkurenci.
Následující burácející motor patřil Carlosu Sainzovi, dvojce Citroënu. Když fanoušci vyvolávali jeho jméno, koulely se mu po tvářích slzy. "Zažívám obrovské štěstí. Za tým i za Sébastiana. Věřil jsem mu."
Nelituje, že nevyhrál
Za pár minut dorazil nový král světových rallye. Poslední chvilky soustředění při nájezdu do určeného prostoru vystřídalo bujaré křepčení s týmovým šéfem. Fréquelin si svého podřízeného vysadil na ramena, se skleničkami šampaňského vrávorali a rozdávali úsměvy do kamer.
Pak Loeb společně s navigátorem triumfálně usedl na kapotu vítězné Xsary. Elena měl v náručí plačící dcerku. Nedokázal ji utišit. Loeb také ne. Frenetické pištění rozdováděných fanoušků oslavujících svého miláčka nebralo konce.
"Vůbec mi nevadí, že jsem na Korsice nevyhrál. Jistě, bylo by krásné mít titul a zdejší vítězství. Ale já se bohatě spokojím jen s tím prvním," smál se Sébastien Loeb. "Markko Märtin byl prostě rychlejší. Už se moc těším do Španělska," dodal vážnějším tónem nový šampión.
Čekal ho ještě dlouhý den. Absolvoval bezpočet rozhovorů. Když pak v nablýskaném voze vyjel triumfálně na cílovou rampu s francouzskou vlajkou přes střechu, zahalili fanoušci do stejné vlajky s nápisem Bravo Seb i sochu Napoleona, zdejšího rodáka a dávného císaře Francie. Tentokrát to byla oslava Sébastiena Loeba.