Článek
Prašné, z poloviny přímořské pisty na trase z Mar del Plata do Santa Rosy nejvíc seděly posádkám s vozy Man a Iveco, které zabraly první čtyři pozice. Až pátý je první kamaz – netovární vůz týmu Astana pilotovaný Kazachem Ardavičusem. „Dlouho jsme na Dakaru neviděli etapu bez Kamazu v první pětici,“ konstatoval Loprais po skončení úvodního dílu 33. ročníku slavné soutěže. První "pravý" kamaz pilotuje zatím osmý Rus Ajrat Mardějev.
Loprais v prvním dějství nikam nepospíchal a poklidného tempa využil ke vzájemnému sladění s novou posádkou – navigátorem Michalem Ernstem a mechanikem Petrem Almášim. „Polovina etapy vedla po břehu moře a zabíhala do dun. Dojeli jsme Rusa Nikolajeva a víc už netlačili na pilu. Nakonec jsme dojížděli pomalejší osobní auta, cesta byla hodně prašná a zúžila se, předjíždění nebylo snadné. Neriskovali jsme a dojeli bez problémů. Odstupy jsou ostatně velmi malé,“ poznamenal spokojeně brzy dvaatřicetiletý jezdec.
Spokojený byl i čtrnáctý Kolomý, který během úvodní poloviny měřeného úseku nechal za sebou třináct soupeřů. „Jel ale na jistotu a podle svých slov musel poslední třetinu etapy prodat, jelikož trať byla úzká a prašná bez možnosti předjíždět,“ hlásil z Argentiny šéf Czech Dakar Teamu Marek Spáčil.
V pondělí čekala na posádky bezmála osmisetkilometrová cesta do San Rafaelu s měřeným úsekem v délce téměř tři sta kilometrů. Závodníci se mimo jiné dostanou do oblasti El Nihuil s dunami z šedého písku, který je připomínkou pradávné vulkanické činnosti v regionu.