Hlavní obsah

Za rok by se chtěl Pabiška na Dakaru opět o kousek posunout

Praha

Motocyklový jezdec David Pabiška dokázal na Rallye Dakar zajet 18. místem nejlepší výsledek ve své kariéře a v příštím roce by se rád dostal ještě výš. Letošní ročník byl podle účastníků i organizátorů nejnáročnější v historii, což si osmatřicetiletý závodník v nejobsazenější kategorii pochvaloval.

Foto: Profimedia.cz

Motocyklista David Pabiška

Článek

"Když měly etapy 600 km, tak mi to vyhovovalo. Dokázal jsem setřást kluky, kteří byli kolem mě (ve výsledkové listině). To je moje cesta. Naučil jsem se ovládat tělo tak, abych tam něco nahnal," uvedl Pabiška na dnešní tiskové konferenci v Praze. "Bylo to lepší než v minulosti, kdy měly etapy 200 až 300 km a jelo motokrosovým stylem, to já moc neumím," přiznal.

S celkovým výsledkem byl maximálně spokojený, i když přiznal, že v průběhu rallye doufal i v lepší umístění. "V jednu chvíli jsem byl šestnáctý. A když člověk takhle nakoukne do první dvacítky, tak se mu zvedají ambice. Nicméně tak už je to, jak se říká, o zabitou. Už se tam jede hodně rychle. S tím, jak to skončilo, jsem nadmíru spokojený," řekl Pabiška, jehož týmovým kolegou byl v cíli devátý Slovák Štefan Svitko.

Že by mohl v budoucnosti dopadnout ještě lépe, mu dokazovaly výsledky z úvodu rallye, kdy sváděl vyrovnané souboje s Juanem Carlosem Salvatierrou z Bolívie, který nakonec dojel čtrnáctý.

Motocyklisté to mají těžší než kamioňáci

"Aby se tam mohl člověk pohybovat, je to ještě o větší dřině a o ještě lepší přípravě například na jízdu v nadmořské výšce, se kterou jsem měl problém," uvedl Pabiška, který startoval na Dakaru poosmé. "Chtěl bych to za rok posunout zase o špičičku dále," přál si. Dobře si ale uvědomuje, že k tomu potřebuje mít dostatečné finanční zázemí.

Bývalý endurový reprezentant má za sebou i start v kategorii kamionů, takže dokáže porovnat náročnost soutěže za řidítky a v kabině několikatunového monstra. "Nechci urazit žádného kamioňáka, ale motorky to mají nejtěžší i proto, že jedeme jinou delší trasu. Podle mého v kamionech je prvních pět profesionálů, ostatní je hobby. Nechci tím někoho naštvat, ale osmnácté místo mezi motorkami je srovnatelné s první pětkou v kamionech," řekl Pabiška.

Výhodou motorkářů je menší finanční náročnost, i proto na Dakaru startuje řada prakticky profesionálních jezdců. "Kvalita čela je hodně vysoká a vždy to tak bude. Může si to dovolit skoro každý. Zatímco v kamionech zaplatíte deset milionů jen za účast. Tam se vše třídí jen financemi. Mezi motorkáři takové skoky nejsou," uved jezdec, jehož dosavadním maximem bylo 26. místo z roku 2010.

Související témata: