Článek
„Mechanici pečlivě zkontrolovali vše, co se v první polovině rallye pokazilo, a preventivně vyměnili díly, které se nejvíce opotřebovávají. Vezeme s sebou vlastně rozložené celé jedno auto. Nyní jsme na tom kvalitativně stejně jako před startem rallye," hlásil optimisticky Michal Mrkva, palubní mechanik Martina Macíka v týmu Big Shock Racing.
A podobně na tom byli i ostatní. „Musíme zkontrolovat vše, co jen jde. Následuje maratónská etapa, a tak si trochu odpočineme až v pondělí večer," upozornil šéfkonstruktér týmu Buggyra David Vršecký na blížící se dvojetapu, během níž se posádky nebudou moci spolehnout na mechaniky v bivaku.
Práci na strojích ovšem silně znesnadňovaly podmínky, bivak byl totiž díky dešti pod vodou. „Slibovali nám při volném dnu bivak na pevném povrchu, ale to se jim nepovedlo. Navíc často přijde silná přeháňka, a tak tu zase plaveme," přiblížil manažer Buggyry Jan Kalivoda.
Dát dohromady koně i tělo
Závodníci proti tomu mohli alespoň na chvíli vydechnout. „Jednak se dají dohromady koně, ale i tělo. Vedle příjemných masáží jsme se konečně po třech dnech dostali na signál, takže se můžeme spojit s rodinami. Jsou to samé příjemné věci," popisoval svůj den Aleš Loprais.
„Člověk si musí srovnat myšlenky a připravit se do dalšího dne. Nejde, abych byl naplno zapojen do děje závodu, protože to je opravdu hodně psychicky náročné," doplnil Martin Kolomý.
V pondělí čeká jezdce etapa z La Pazu do Uyuni o celkové délce 622 kilometrů. Posádky se ale budou muset obejít bez cizí pomoci dva dny, tedy 1 500 kilometrů. Znovu se pojede ve vysoké nadmořské výšce a očekávají se zimní podmínky.