Článek
O posádce kamiónu Liaz pro další sezónu nebylo pochyb. Sehraná sestava, pilot Martin Macík, navigátor František Tomášek a mechanik Michal Mrkva společně pojedou už čtvrtý ročník nejnáročnější rallye na světě.
„Když se chcete zlepšovat, musíte být sehraní. Poslední Dakar to potvrdil, v kabině je sranda, i když jde do tuhého. Současně každý ví, co má dělat, když je v závodě třeba maximální koncentrace. A umíme si společně věci vyříkat, když je třeba. To je, podle mě, základ úspěchu," vysvětluje pilot Martin Macík.
Tým Big Shock Racing má také novou posilu, motorkáře Jana Brabce, několikanásobného mistra ČR v motokrosu. Už v plné sestavě proběhl trénink v tuniské poušti, zaměřený zejména na pohyb v písečných dunách, který není možné v jiném prostředí natrénovat. První závody týmu letos začnou už v červenci, jezdce čeká Baja Aragon, v srpnu bude následovat HunGarian Baja a Baja Poland. Po letních závodech se stroje i jezdci vrhnou do finální fáze přípravy, která bude nezadržitelně směřovat k Dakaru 2018.
V poušti se trénovala fyzička
Martin Macík pojede ve svých 28 letech Rallye Dakar v kamiónu už pošesté, František Tomášek se do Jižní Ameriky vrátí počtvrté a Michala Mrkvu čeká pátý Dakar.
„V Tunisku jsme trénovali, jak v písku s kamiónem nezapadnout. A kdyby k tomu náhodou došlo, jak Frantu co nejrychleji vykopat. Také jsme v dunách měnili pneumatiky vážící 140 kg a stopovali si čas. Hodně jsme zapracovali na fyzičce, v šílených vedrech jsme naběhali spoustu kilometrů, skákalo se přes švihadlo a v kamiónu jsme jezdili i pro bagety k snídani," popisuje tréninkový kemp navigátor Tomášek.
Macík s Brabcem si také rozdali pouštní závody „motorka proti kamiónu".