Článek
Laickým pohledem jde „jen“ o přesednutí z kamiónu do kamiónu. Realita je však poněkud jiná. „V tuhle chvíli si vůbec neumím představit, že vydržím v kabině celý den. Natož celý Dakar. Po návratu ze Senice jsem byl asi tak o pět centimetrů menší,“ komentuje Vršecký se smíchem testovací víkend, při němž v tatře najezdil a naskákal stovky kilometrů. „Těžko se o tom vypráví. To se musí prožít,“ zvážní čtyřiatřicetiletý závodník s bohatými zkušenostmi z truckového šampionátu. "Po třech, čtyřech dnech soutěže tělo snahu o odpor vzdá," kontruje Spáčil s úsměvem.
Vlastnosti dakarského speciálu Vršeckého každopádně uchvátily. „Marek s autem třeba zajel do kráteru, z kterého se člověk jen tak tak vyškrábal po svých. ‚Tak to si dělá pr..., to nemůžeme projet,‘ proběhlo mi hlavou a než jsem se nadál, byli jsme venku,“ líčil s obdivem.
David Vršecký (vlevo) a Marek Spáčil při testech v Senici.foto: Czech Dakar Team
Stáj Buggyra letos připravuje pro Spáčilův Czech Dakar Team motor pro závodní speciál a spolupráce nakonec vyústila v účast dvou klíčových mužů z roudnického týmu v proslulé soutěži. Vršecký se bude učit v roli Spáčilova kopilota, šéfinženýr Robin Dolejš bude dohlížet na srdce Tatry bijící silou tisíce koní.
Za volant poprvé v Tunisu
Zkušenosti by Buggyra ráda v budoucnu promítla do samostatného startu v nejnáročnější dálkové soutěži. Zatím je však v roli pokorného žáka. „Je třeba si to osahat nejprve z druhé židle, vlétnout do Dakaru naostro by se nemuselo vyplatit,“ upozorňuje Spáčil, jenž se na start hlavního závodu postavil v posledních dvou ročnících a předtím vyzkoušel řadu rolí od navigátora po novinářský doprovod.
Speciál Tatra Czech Dakar Teamu při testech v Senici.foto: Czech Dakar Team
Vršeckého po testu v Senici čeká ve čtvrtek přesun do Tunisu, kde absolvuje se Spáčilem a slovenským navigátorem Emilem Baumgartnerem třináctidenní pouštní soutěž El Chott, která umožní simulaci náročných podmínek dakarské rallye. A v Africe se také poprvé posadí za volant, i když pro samotný Dakar bude hlavním pilotem Spáčil.
„Jsem na to strašně zvědavý a už se na první ostré kilometry moc těším,“ nezapře srdce závodníka Vršecký, pro nějž je prakticky všechno nové. „Snad jedině bezpečnostní pásy jsou stejné. Akorát si nemůžu dovolit mít je povolené jako na okruhu. To by se asi zle nevyplatilo,“ doplňuje se smíchem pátý muž letošního Evropského poháru tahačů.