Článek
Martin Macík prověřil Frantu, svůj závodní speciál Liaz, který bude mít pro Dakar 2019 vyšší výkon motoru a také další technická vylepšení. Kamiónu by měla pomoci hladce projet písečné terény v příštím peruánském ročníku.
Motocyklista Jan Brabec zase prošel důkladným a občas dosti tvrdým navigačním tréninkem. A test odolnosti zažili i noví mechanici, kteří by v lednu měli s týmem poprvé absolvovat nejnáročnější motoristický závod. Na africkém soustředění se vystřídaly také dvě skupiny fanoušků.
Bývalý motokrosař pod dohledem dakarské legendy Ladislava Faitla v Tunisu zapracoval hlavně na navigaci, která mu během jeho prvního startu na Dakaru dávala nejvíc zabrat. „Podle roadbooků, které jsem si tvořil, jsem zbrázdil široké daleké okolí. Byl jsem i na Marsu, tak se jmenoval kemp v jedné z dalších oáz. Jednou po nás dokonce bylo vyhlášeno pátrání, protože jsme se s Martinem nezvládli vrátit včas do bivaku a vypadalo to na nocování v poušti," líčí tréninkové zážitky Jan Brabec.
Tým dlouhodobě vyvíjí motory pro dakarský speciál Martina Macíka. Model pro Dakar 2019 už je připraven a pilot ho teď na Sahaře důkladně otestoval. „Franta letí. Auto má neskutečný výkon, který se v peruánské poušti určitě bude hodit. Ale novému výkonu motoru musíme přizpůsobit i ostatní díly. Snažili jsme se proto auto opravdu maximálně zatížit, abychom poznali, které součásti budou palbou v písku nejvíce namáhané. Na těch chceme dále zapracovat," vysvětluje Macík, proč svůj žlutý kamión nešetřil.