Článek
Kolem jeho vozu se v průběhu pátečních a sobotních servisních zastávek točili nejen vlastní inženýři, ale i borci od Fordu a týmu Bozian racingu, jenž je nástupcem Peugeotu. I lidé od týmu Kronos vládnoucího šampionátu se snažili poradit. Nikdo však nedokázal přesně odhalit, proč turbo Vojtěchova stroje nefunguje na sto procent.
"Auto je zrepasované, takže do toho všichni čučíme a nevíme do dělat. Měníme postupně jeden díl za druhým, skládáme jeden ze čtyř dalších a stejně je všechno k ničemu," pokrčil Štěpán Vojtěch rameny.
Zloba jím cloumá. "Nebaví mě jen přežívat. Já nechci jezdit jako nějaký turista, jen se tak vozit. Vždyť si všichni myslí, že se tady honím s jezdci kategorie juniorského šampionátu," mávl otráveně rukou.
Je si vědom, že takové problémy při vystoupení na soutěži světa nejsou dobrou vizitkou jeho týmu. "Může nám to ublížit u sponzorů," uvědomoval si jedno z úskalí nevydařeného startu v Katalánsku.
Šance na nápravu v neděli
Je přesvědčený, že s fungujícím autem by se dokázal s některými borci pilotujícími vozy specifikace WRC měřit. "Nebyli bychom nejlepší a kvůli tomu jsme ani nepřijeli, ale Aigner s fabií a mladý Wilson s focusem by pro mě byli soupeři. Ale v takovémhle stavu je to na zabití, protože jak se člověk chybějící výkon snaží dohnat, vznikají různé nebezpečné situace," připustil pilot Czech OMV rallye týmu.
V neděli má šanci na nápravu. V sobotním večerním servisu mechanici libereckého týmu udělali další změny. Ve finále do vozu usazeného na stojanech usedl jezdec a snažil se motor pořádně rozehřát.
Servisní zónou na kraji lázeňského městečka se tak nesl ohromující řev Vojtěchova peugeotu. Postupně řadil všechny rychlostní stupně a přidával plyn až do maxima. Motor se tvářil, že už bude poslouchat. "Snad to vydrží," zadoufal jezdec než odevzdal vůz do hlídaného parkoviště, odkud ráno vyrazil k posledním osmadevadesáti kilometrům Katalánské rallye s vírou, že konečně bude mít ze závodění radost.