Článek
"O Japonské rallye toho vím jen velmi málo, skoro nic," přiznává Markko Märtin, pilot týmu Ford a druhý muž průběžného pořadí. "Nemáme žádná data pro nastavení vozů," připouští Harri Rovanperä z Peugeotu. Posádky vozů se letos musely vypořádat už s nástrahami neznámé Mexické rallye, v září je pak čeká nově Italská rallye na Sardinii.
Jeden borec ze startovního pole však přece jen mírnou výhodu má. Kdo? Vicemistr světa a momentální lídr šampionátu Sébastien Loeb s vozem Citroen Xsara, který při loňském startu v Japonsku vyválčil v jedné malé soutěži druhé místo. "Nasbírali jsme hodně zkušeností," pochvaluje si Loeb, jenž se při minulé soutěži v Německu radoval z letošního pátého vítězství.
Jeho šéfa a ředitele stáje Citroen Guye Fréquelina hřejí loňské zkušenosti. "Těch informací si moc vážíme. Jsou pro nás nesmírně důležité."
Märtin chystá hon
Na druhého Märtina s focusem má Loeb k dobru devětadvacet bodů a vedoucí postavení by rád upevnil. "Terény nejsou moc ostré a nebudou tolik nebezpečné pro naše auta."
Jenže velké ambice i přes nulové zkušenosti s japonskými tratěmi má Märtin. "Odstartuji hon na Loeba. Chtěl bych se vracet se stejným výsledkem jako z Mexika," plánuje odvážně Estonec, který si z mexických erzet odvezl vítězství.
Ani Rovanperä nepovažuje Loebovy zkušenosti za vlastní handicap. "Je to nová soutěž pro všechny. A není pravda, že Finové, Britové a Francouzi umějí jet dobře jen doma. Uvidíte," varuje Fin a upozorňuje na posun 307 WRC: "Naše auto je na nezpevněném povrchu nesmírně rychlé."
Úseky páteční a sobotní etapy jsou poměrně široké a plynulé, erzety se jedou v horách na šotolině. Poslední den proběhne na úzkých, uměle vybudovaných cestách. Nevyzpytatelný může být místy značně hluboký hliněný podklad.
Japonská rallye | |
1. etapa | 9 RZ (153,98 km) |
2. etapa | 11 RZ (120,46 km) |
3. etapa | 7 RZ (112,24 km) |
Středisko soutěže je ve městě Obihiro. Soutěžící absolvují 386 km při měřených zkouškách, celkem urazí 1430 km. Tým Škoda Motorsport se soutěže neúčastní. |