Hlavní obsah

V Japonsku nebude nováčkem jen Loeb

PRAHA

Japonská rallye, startující v pátek na ostrově Hokkaido, je druhou ze tří soutěží, které jsou letos zařazeny premiérově do kalendáře mistrovství světa. Jedenáctý podnik šampionátu je pro všechny velkou neznámou. Přitom může jít o klíčovou soutěž v boji o titul jednotlivců i mezi značkami.

Foto: Citroën

Sebastien Loeb s citroenem na trati Turecké rallye.

Článek

"O Japonské rallye toho vím jen velmi málo, skoro nic," přiznává Markko Märtin, pilot týmu Ford a druhý muž průběžného pořadí. "Nemáme žádná data pro nastavení vozů," připouští Harri Rovanperä z Peugeotu. Posádky vozů se letos musely vypořádat už s nástrahami neznámé Mexické rallye, v září je pak čeká nově Italská rallye na Sardinii.

Jeden borec ze startovního pole však přece jen mírnou výhodu má. Kdo? Vicemistr světa a momentální lídr šampionátu Sébastien Loeb s vozem Citroen Xsara, který při loňském startu v Japonsku vyválčil v jedné malé soutěži druhé místo. "Nasbírali jsme hodně zkušeností," pochvaluje si Loeb, jenž se při minulé soutěži v Německu radoval z letošního pátého vítězství.

Jeho šéfa a ředitele stáje Citroen Guye Fréquelina hřejí loňské zkušenosti. "Těch informací si moc vážíme. Jsou pro nás nesmírně důležité."

Märtin chystá hon

Na druhého Märtina s focusem má Loeb k dobru devětadvacet bodů a vedoucí postavení by rád upevnil. "Terény nejsou moc ostré a nebudou tolik nebezpečné pro naše auta."

Jenže velké ambice i přes nulové zkušenosti s japonskými tratěmi má Märtin. "Odstartuji hon na Loeba. Chtěl bych se vracet se stejným výsledkem jako z Mexika," plánuje odvážně Estonec, který si z mexických erzet odvezl vítězství.

Ani Rovanperä nepovažuje Loebovy zkušenosti za vlastní handicap. "Je to nová soutěž pro všechny. A není pravda, že Finové, Britové a Francouzi umějí jet dobře jen doma. Uvidíte," varuje Fin a upozorňuje na posun 307 WRC: "Naše auto je na nezpevněném povrchu nesmírně rychlé."

Úseky páteční a sobotní etapy jsou poměrně široké a plynulé, erzety se jedou v horách na šotolině. Poslední den proběhne na úzkých, uměle vybudovaných cestách. Nevyzpytatelný může být místy značně hluboký hliněný podklad.

Japonská rallye
1. etapa9 RZ (153,98 km)
2. etapa11 RZ (120,46 km)
3. etapa7 RZ (112,24 km)
Středisko soutěže je ve městě Obihiro. Soutěžící absolvují 386 km při měřených zkouškách, celkem urazí 1430 km. Tým Škoda Motorsport se soutěže neúčastní.
Související témata: