Hlavní obsah

Vezměte si pleny! Ředitelův drsný vtípek vystrašil účastníky Dakaru, vyvstalo ožehavé téma

Něčím posluchače potěšil, něčím zase vystrašil. David Castera je ředitelem legendární Rallye Dakar a v týdnu dorazil se svým týmem do Prahy, aby českým účastníkům soutěže představil a vysvětlil novinky příštího ročníku 2023. Trať bude náročnější, zvýší se počet etap. Naopak se sníží počet startujících, což by mělo všem prospět. Castera se Dakaru dříve sám aktivně účastnil, jednu komplikaci naslouchajícím netajil. Nastane problém s toaletou během etap. Více už v našem videu.

Budou se takhle smát čeští jezdci i na etapách Dakaru 2023? Jak se vypořádají s novinkami? Video: Sport.cz

Článek

Delší, těžší a kvalitnější, taková má být v porovnání s minulými ročníky Rallye Dakar 2023 v Saúdské Arábii. Pojede se od jednoho pobřeží ke druhému, od Rudého moře k Perskému zálivu.

„Je vidět, že David Castera je bývalý spolujezdec elitního týmu. O všem hodně přemýšlí, pokud se aspoň část plánovaných zlepšení podaří zrealizovat, budeme spokojení," hodnotí ředitelovo vystoupení Martin Prokop, automobilový jezdec MP Sports.

Rýsuje se však jedna velká praktická nepříjemnost. Ubude přestávek, během nichž si mohli závodníci na trati odskočit.

Martin Prokop v 9. etapě Rallye DakarVideo: Benzina Orlen Team

„Vezměte si pleny!" uchechtl se Castera.

Francouzův vtípek ovšem vyvolal v auditoriu spíš zděšení.

„Když David jezdil, řešilo se to. Já toho schopný nejsem, použít plenu nebo jiné zařízení... Budeme se trochu trápit a spíš pojedeme na hraně dehydratace," obává se Prokop.

Je mu jasné, že se tak vrací oblíbená otázka, jak se závodníci s potřebou odskočit si na trati vypořádávají.

„Poslední dva ročníky byly zhruba v půlce etap přestávky, všechno se dalo naplánovat. Jenže když teď přijde čtyři a více hodin bez zastávky, bude to složité. Bude to určitě ožehavé téma," avizuje pilot, jehož dakarským maximem je parádní šesté místo mezi automobily.

Byl to fičák! Jeli jsme bez předního skla, hlásí posádka Martina Macíka po etapovém vítězství.Video: Facebook Martina Macíka

Jak se tedy problém řešil dřív? „Jeli jsme na hraně dehydratace. Pamatuji si třeba na éru v Jižní Americe, kdy spolujezdec Jenda Tománek využil chvíle, když jsme zpomalili na nějakých 30, 50 kilometrů v hodině. Docela sranda, když to probíhalo za jízdy. Ale já sedím za volantem, nemůžu si ulevit," usmívá se Prokop.

Už teď je mu ovšem jasné, že nastanou krušné časy.

„Budeme se muset smířit s menším přísunem tekutin. Dokud se člověk nezačne potit, tak prostě nebude moct pít..."

Související témata: