Článek
Skutečně hrozilo, že fanoušci rallye přijdou o jezdce, který je vždycky dokázal pobavit svými technickými kousky? Vypadalo to tak. Seat končil, neměli jsme ani sponzory.
Kdo vás vrátil na tratě rallye? Plzeňský MAX Racing. Zajistili vůz Škoda Octavia WRC, který budou i připravovat, a podařilo se zajistit i sponzory.
Po kolika letech usednete znovu do octavie? Není to zase tak dlouho, jenom tři roky. Moc se na ni těším, protože s octavií jsem jezdil i mistrovství světa a určitě patří k mým úspěšným jezdeckým etapám. Startoval jsem s ní za mladoboleslavský tovární tým a pak i za soukromý, ale to byla evoluční jednička. Teď budeme mít k dispozici EVO II, což je pochopitelně o pořádný kus vpředu.
Když ji srovnáte se Seatem Cordoba WRC... Seat byl vývojově třetí stupeň, ale tahle octavia by měla být přece jenom lepší.
Na co si s ní troufáte? Chci s ní bojovat o stupně vítězů. Lepší a mladší auta mají Pech forda a Vojtěchové peugeoty. Pak už by tu měly být octavie a já bych jim chtěl šlapat na paty jak v každé soutěži, tak i v celkovém absolutním pořadí.
Jaké by měly být vaše hlavní zbraně? Spolehlivé a rychlé auto a moje jezdecké zkušenosti. Přece jenom už za ty roky vím, kde podržet plyn a kde ubrat, a přesto být rychlejší než soupeř s lepším vozem. Konkurence v českých rallye je však stále velice kvalitní, i když to vypadá, že letos nebude startovat tolik vozů specifikace WRC. Pokud mám splnit, co jsem řekl, nesmím si dovolit moc výpadků, spíš žádný, protože už jsme chyběli na úvodním domácím podniku v Rakousku.
Uvažujete také o startech v zahraničí? Plánujeme start v mistrovství Slovenska a ve všech domácích podnicích.
Uvidí vás fanoušci i ve sprintrallye? Ty letos nepojedu, protože s touto octavií v nich bude startovat můj mladý týmový kolega Fiala.
Proč zdůrazňujete slovo mladý kolega? Chystám se na svoji třiadvacátou sezónu. Od roku 1997 jezdím s Milošem Hůlkou. S Fialou starším, tedy otcem, jsem ještě závodil, stejně jako s Valouškem nebo Pechem. Dnes závodím s jejich syny. A jsou moc dobří.
Neláká vás třeba řídit Fabii WRC nebo jiné modernější soutěžní auto? To víte, že láká, a myslím si, že bych s nimi mladíky pořádně prohnal, ale automobilový sport je především o technice a ta zase o velikých penězích. Těch u nás není moc a spíš jich ze sportu ubývá , než přibývá. Získat dobrého sponzora dá obrovskou práci. Jsem moc rád, že mohu jet s octavií. I s ní mohu dokázat, že ještě zdaleka nepatřím mezi veterány.