Hlavní obsah

V Řecku si Prokop zahrál na hyenu, k Eiffelovce razí na fichtlu

LOUTRAKI

Co mu zbývalo? Naděje na vítězství v Řecké rallye, kde si chtěl upevnit vedoucí postavení v kategorii SWRC, pohřbil český soutěžák Martin Prokop už v pátek, kdy mu u jeho fiesty odešel při přejezdu k první erzetě diferenciál. „Druhý den jsme ještě zkusili útočit, ale umazávali jsme jen vteřiny, zatímco manko představovalo minuty. Museli jsme si proto počínat jako hyeny. Prostě čekat, kdo trať nezvládne a my si polepšíme,“ neztrácel Prokop ani přes velkou ztrátu víru a dobrou náladu.

Foto: Zdeněk Sluka

Česká posádka Martin Prokop s Janem Tománkem během Rallye Akropolis.

Článek

„A proč? Od soboty jsme jezdili rychlé časy, auto bylo dobře nastavené, sebevědomí jsme proto před druhou polovinou sezóny nabrali,“ vysvětloval Prokop, jehož nerozházelo ani to, že první příčku v průběžném pořadí SWRC musel uvolnit finskému mladíkovi Hänninenovi s fabií, který byl ovšem v kopeích u Korintu k neporažení.

Hyenismus se českému jezdci nakonec vyplatil. V sobotním ránu vyletěl pár set metrů po startu první erzety z tratě estonský suverén Ott Tänak, který šel přes střechu a auto zdemoloval, norský mladík Brynildsen měl rovněž potíže, takže Prokop postupoval vzhůru. Nakonec až na páté místo. A to měl v sobotní noční erzetě ještě s ventilátorem na motoru a nastavením světlometů „Nastavili jsme je rovně, takže jakmile šlo auto na zadek, svítili jsme někam vzhůru. Jako by najednou před námi vyrostla stěna, takže jsem musel přibrzďovat,“ přiznal český jezdec, který si přes všechny trable dojel v Řecku v kategorii SWRC pro páté místo.

Česká posádka Martin Prokop s Janem Tománkem během Rallye Akropolis.foto: Zdeněk Sluka

„Museli jsme doufat v zázrak. Jeli jsme vlastně svůj vlastní závod a bylo třeba taktizovat. Ale dobrých deset bodů, při závěrečném účtování  se budou počítat. Zvláště po tragickém začátku, kdy nás zradila technika, je beru. Už na Sardinii jsme měli problémy, teď se opakovaly, takže jsme si snad příděl smůly vybrali a v dalším průběhu sezóny už budeme mít jen štěstí,“ glosoval Prokop účinkování na Peloponésu, odkud hned v neděli večer prchal domů.

„Čeká mě další soutěž. V pondělí startujme,“ pravil potutelně a vypadlo z něho, že se svými kamarády – poradcem Zdeňkem Jůrkou a závoďákem Jiřím Volfem - vyráží do Paříže. A na malých pionýrech k tomu.

Martin Prokop při Finské rallye.foto: Zdeněk Sluka

„Vsadili jsme se, že cestu zvládneme za týden. Doma mě dali mechanici malého fichtla dohromady, takže v pondělí ráno vyjíždím. Doufám, že na rozdíl od Řecka se mě poruchy vyhnou, i když na cestě pod Eiffelovku to bude v pohodě. Dali jsme si do podmínek, že každý má na opravu 24 hodin a teprve pak musí odstoupit. Ale šrouby prostě občas praskají. Na fiestě i pionýru,“ netajil Prokop, jak je na sázku natěšený.

Mimochodem – i v Řecku se před závěrečnou čtyřkilometrovou power stage vsadil. S Katařanem Al-Attíjou se hecovali tak dlouho, kdo bude rychlejší, až uzavřeli sázku. „Prohrál jsem, dal mi vteřinu a čtyři desetiny,“ přiznal Prokop, že rozčarování z páteční kalvárie ho dávno přešlo a on se nakonec v Řecku dobře bavil.

Související témata:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Nejnovější články

NačítámNačíst další články