Článek
Hned na prvním měřeném úseku v délce 28 kilometrů jezdce zaskočil led a problémům se nevyhnul ani nejrychlejší Sordó, který večer přivezl svůj vůz do servisní zóny bez dvou přídavných světlometů. Víc než čtyřminutovou ztrátu si přivezl pilot Fordu Jari-Matti Latvala, který se zdržel výměnou kola poté, co trefil skálu.
Na druhé, 17,5 km dlouhé vložce předvedl doslova mistrovské tempo Loeb. „Na trati první erzety bylo poměrně hodně ledu, druhý měřený úsek se mi jevil snazší,“ prohlásil po příjezdu do servisní zóny čtyřnásobný mistr světa. Sordó bez stoprocentního osvětlení ztratil přes 16 sekund. „Moc jsem toho neviděl, vozy přede mnou navíc zanesly trať nečistotami a dost to klouzalo. Neměl jsem vůbec dobrý pocit,“ uvedl španělský pilot.
Třetí čas na obou měřených úsecích zajel Fin Mikko Hirvonen s fordem, který na Loeba ztrácí 44 sekund. Bodovanou osmičku uzavírá i přes problémy s turbem další Fin Toni Gardemeister, který pilotuje nový vůz ve startovním poli Suzuki SX4. Český jezdec Milan Liška první etapu po havárii v první erzetě nedokončil, chce se ale postavit s produkčním mitsubishi na start druhého dne podle pravidel superrallye.
Úvodní podnik letošního mistrovství světa pokračuje v pátek, kdy je na programu dalších šest rychlostních zkoušek.
76. Rallye Monte Carlo - po 2. RZ | |
1. Loeb, Elena (Fr./Citroën) | 23:38,4 min. |
2. Sordó, Martí (Šp./Citroën) | +12,7 |
3. Hirvonen, Lehtinen (Fin./Ford) | +44,0 |
4. Atkinson, Prévot (Aus., Belg/Subaru) | +58,6 |
5. Duval, Chevailler (Belg./Ford) | +1:13,5 |
6. P. Solberg, Mills (Nor., Brit./Subaru) | +1:14,5 |
7. Galli, Bernacchini (It./Ford) | +1:26,1 |
8. Gardemeister, Tuominen (Fin./Suzuki) | +1:53.1 |