Hlavní obsah

V Chuchli se bude skákat. Tedy v rallyeových autech, které mohou letět až 50 metrů

Už loni to byla velmi atraktivní část závodu světové rallye v Praze, teď speciálka na dostihovém závodišti v Chuchli dostane ještě další náboj. Organizátoři tu vytvořili umělý skok, na němž speciály WRC mohou tento čtvrtek létat až 50 metrů. „Myslím, že při rychlosti 140 km/h se tolik metrů létat bude. Pro fanoušky půjde o obrovskou atrakci,“ míní pilot Petr Kačírek, který skok testoval a ladil.

Foto: CER

V Chuchli se bude během Středoevropské rallye létat vzduchem.

Článek

Druhý ročník Středoevropské rallye, která se koná ve třech státech (Česko, Německo, Rakousko), odstartuje stejně jako loni na Pražském hradě (14:00). Odsud se posádky přesunou – snad tentokrát nebudou kličkovat v kolonách – do Velké Chuchle, kde je čeká první měřená zkouška. A výtečnou show, kdy mají diváci představení dokonale před sebou, zpestří zmíněný skok.

„Rozhodující pro zařazení skoku do úvodní měřené zkoušky byla zkušenost z loňského ročníku, kdy bylo zajímavé sledovat, jak jedou auta ve smyku při vysoké rychlosti. Hledali jsme možnost, jak zážitek ještě umocnit. A doufáme, že skok ho skutečně zintenzivní,“ řekl Tomáš Kunc, generální sekretář Autoklubu a jeden z hlavních pořadatelů.

Piloti budou mít při nájezdu na rampu rychlost přibližně 100 až 140 kilometrů za hodinu. Délka skoku tak může být až zmíněných 50 metrů. „Všechno jsme propočítali, abychom zjistili, kde budou mít posádky nejvyšší rychlost. Bylo potřeba spočítat délku nájezdové rampy, její výšku i sklon. Na základě všech údajů jsme vytipovali správné místo,“ uvedl Kunc.

Část dostihového závodiště v Chuchli znovu dostane speciální asfaltový povrch, který bude následně recyklován a podle pořadatelů použit k výstavbě dálniční sítě. Samotný skok už v předstihu otestoval pilot Petr Kačírek s vozem Škoda Fabia R5. „Rozhodně jde o prvek, který dodá rychlostní zkoušce v Chuchli na dramatičnosti. Ladili jsme zejména nájezd na rampu. Při rychlosti 100 kilometrů za hodinu jsem letěl přibližně 25 metrů. Elitní posádky budou rozhodně schopné mít v daném úseku rychlost až 140. Bude to o dobrém nastudování úseku v tréninku a následném zvolení optimální rychlosti,“ míní Kačírek.

Skoky jsou běžnou součástí závodů WRC. Jezdci jsou na ně zvyklí, auta uzpůsobená. „Půjde o schopnost pilota pracovat s rychlostí při nájezdu a následně práci na brzdách pro další část rychlostní zkoušky,“ říká Kunc.

Vstupenky na rychlostní zkoušku v Chuchli vyjdou na 2000 korun (na sezení) a tisícovku (na stání). Startuje se tu v 15 hodin, následně se posádky přesouvají do Klatov, kde se pokračuje noční erzetou. V pátek se jede znovu na Šumavě, v sobotu a neděli rallye hostí Rakousko a Německo.

Související témata:
Středoevropská rally