Článek
„Nechtěl jsem celý rok čekat na Dakar stranou závodů. Proto jsem absolvoval kompletní Světový pohár vytrvalostních soutěží. Otestoval jsem spoustu nových povrchů na neznámých závodech v neprobádaných končinách planety. Věřím, že jsem se zlepšil," přehrává si předešlé měsíce Prokop, jemuž bude navigátorem tradičně Jan Tománek.
Světový pohár čítající jedenáct dílů vynesl českému jezdci v konečném účtování stříbrnou příčku, přestože ještě v polovině roku držel první pozici. „Některé závody jsme museli v rámci testování obětovat. Není sice nijak komfortní jet na rallye do Kazachstánu a tam něco zkoušet, jenže jinak než v závodě prostě člověk auto nevyladí," krčil rameny Prokop, který byl čtyřikrát na stupních vítězů a ve Spojených Arabských Emirátech soutěž dokonce ovládl.
„Když jsme startovali v Maroku s kompletní špičkou přihlášenou na Dakar, dokázali jsme se v první polovině soutěže držet těsně za první příčkou a následně se prali až do posledních kilometrů o třetí pozici, která nám unikla jen těsně. Proti loňsku jde o výrazný posun," lebedil si Prokop.
„Když jsem do světa dálkových rallye přišel, soupeři si ze mě dělali srandu. Ale teď, jak jsem načerpal zkušenosti a mám i nové auto, už jsme konkurenceschopní. Zvukově je auto rozhodně ve formě, a i vizuálně je patrné, že motor je skvělý. Protivníci už z nás mají strach. Navíc po všech změnách už auto nepřipomíná gazík, jako doposud," smál se Prokop.
Přes veškeré vylepšení se jihlavský rodák, který v minulosti pravidelně startoval v mistrovství světa WRC, nenechává unést. „Letos jsem na Dakaru bojoval o pětku a po technických problémech skončil sedmý, což bylo super. Máme před sebou velký sen. Jsme schopní zajet dílčí výsledky, ale cítím, že ještě něco nám chybí. Nemám prostě ještě koule, abych tvrdil, že jedu pro stupně vítězů. Jednou se doufám do takové situace dostanu. Ale nyní chci potvrdit příslušnost mezi špičku, což představuje umístění v elitní desítce," přemítal Prokop.
Rallye Dakar startuje 7. ledna v Limě a po deseti etapách vyvrcholí 17. ledna opět v Limě. Celý ročník se odehraje v Peru a bude převážně tvořen etapami v písečných dunách.