Článek
Dvě posádky, tentokrát v tradičním složení Sláva Ducháček – Petr Dufek a Radek Majer – Michal Pohořelý s vozy Mitsubishi Lancer EVO IX, nasadil na Vysočině Seznam.cz Rally Team, společně se svými partnery APM Automotive a Enterprise Media. Noční a ranní déšť zamotal hlavy mnoha posádkám a sázka na pneu typu media nevyšla ani Ducháčkovi s Dufkem.
Od druhé vložky přehřáté pneu klouzaly a změna přišla, až když před poslední rychlostní zkouškou úvodní sekce přezuli na přední nápravu suché slicky. Z této změny se Sláva těšil jen do chvíle, kdy uviděl vedle trati stát Punto svého kamaráda a krajana ze Kdyně Jana Šlehofera. Uklidnil se teprve v cíli, kde se dozvěděl, že Honza i jeho spolujezdkyně jsou v pořádku.
V servisu pak mechanici kompletně přezuli auto na suché pneu, ale hlavně se věnovali opravám škod po střetu s místním řidičem, který Slávovi nedal přednost na přejezdu z první rychlostky. „Stalo se to v hodně nepřehledném místě a dovolím si tvrdit, že kdybych byl na místě onoho řidiče já, nebo kdokoli jiný, tak toho, kdo by jel zprava, trefím taky. Škody nevypadaly moc zle, ale nakonec se ukázalo, že jdou do desítek tisíc. To jsme ale na místě netušili. Víc nás trápil čas, protože dohadováním s viníkem jsme ztratili spoustu času. Ještě že přejezd na druhou vložku nebyl nijak našponovaný, takže jsme vše stihli bez penalizace,“ popsal situaci Sláva, vstupující do druhé poloviny soutěže z dvanácté příčky.
Zlepšeným výkonem se Sláva s Petrem probojovali do první desítky, a když už byli devátí, čekal je souboj s Romanem Michalíkem, který jel velmi rychle. „Na dohánění Milana Pantálka už bylo pozdě, ale Romana jsme chtěli udržet. Na poslední vložce jsem se opravdu snažil, a proto byl pro mne výsledný čas zapsaný na tabuli v cíli velkým zklamáním. Podle toho jsme prohráli o dvě desetiny. Až doma jsem zjistil, že čas byl opraven a devátá příčka je skutečné naše. Souboj s Romanem se nám opravdu líbil,“ dodal ještě Sláva, figurující celkově na šesté pozici celkového pořadí sprintového šampionátu.
Troje hodiny opravdu zamrzí
Radek Majer s Michalem Pohořelým s druhým týmovým Lancerem EVO IX ráno také nevybrali správné obutí a tak si užívali klouzání více, než by si přáli. Nájezd na vyhlášený skok u Těchobuzi podle svých slov prodali, přesto si statečně skočili, ale bez následků na materiálu. V Nové Cerekvi poblíž pomníčku Tomáše Vojtěcha jejich Lancer po hodinách ztichl a muselo se startovat. Další ztráta přišla v Božejově, když v kose hned po startu opět hodinařili. Výsledkem bylo umístění těsně za hranicí dvacítky. Vzhledem k okolnostem nemohlo být lepší.
Po servisu se chtěl Radek poprat o body a výsledkem byly hodiny číslo tři opět ve staré známé kose. „První levá zatáčka na Božejově pro nás byla zakletá. Tři průjezdy a troje hodiny, to je moc. Jsem ale rád, že v druhé půli soutěže už jsem neměl pocit, že auto ovládá mne, ale že řídím já. Hodně jsem si užil šotolinu, kterou vítám a rád se na ní svezu. Celkově hodnotím vystoupení Seznam.cz Rally Teamu dobře. Sláva byl v desítce a my víme, kde, jak a kolik jsme ztratili. S auty nebyl nejmenší problém, s výjimkou Slávova civilního střetu, který mechanikům přidělal hodně práce, takže před Prachaticemi si asi moc nevydechnou. Už se těšíme do Prachatic a poté na Barumku,“ uzavřel manažer týmu Radek Majer.
Zbývá dodat, že tým šikovných mechaniků je v současné době oslaben o jednoho člena, který vážně onemocněl.
Dalším startem Seznam.cz Rally Teamu bude sprint v Prachaticích, kde Sláva Ducháček v minulém roce při svém prvním startu enkovým Lancerem skončil na pátém místě. Letos by nebylo špatné se ve větší konkurenci tomuto umístění přiblížit. Slávu s Petrem Dufkem opět doplní Radek Majer a Michal Pohořelý.