Článek
Na nadcházející ročník pouštní etapové soutěže byla příprava pro ORION – Moto Racing Group atypická. A hlavně komplikovaná kvůli ekonomické situaci. „Bylo to složité, protože jsme bojovali s nedostatkem materiálu. Čekali jsme na něj dlouho, navíc se všechno zdražilo," popsal trable Krajčovič. Český tým využívá motory od KTM, další materiál si ale vyvíjí a připravuje ve vlastní režii. Především s domácími výrobci.
„Museli jsme improvizovat a být občas kreativní, protože na technice šetřit nejde. Sice nemáme nové motorky, ale jsou kompletně repasované a přizpůsobené našim jezdcům," prohlásil Krajčovič, který si několik komponentů řadu let chystá s českými firmami – jedná se například o sedačky, řetězy, brzdy nebo výfuky. „Musím všem firmám poděkovat za to, že jsou furt s námi. Také pro ně je velmi prestižní bojovat na Dakaru proti tovární technice a zvučným soupeřům."
Ekonomická tíha zasáhla do přípravy. Před startem Dakaru v prosinci se Michek s Engelem pravidelně vydávali testovat do Tunisu nebo Dubaje. „Toho se nejspíš budeme muset zříci, protože s financemi je to těžké. Ale ať už to dopadne jakkoliv, určitě vymyslíme soustředění v blízkém okolí. Samozřejmě doba není ideální a rozpočet je napnutý. S tím ale bojuje snad každé odvětví," vysvětlil Krajčovič z ORION – Moto Racing Group. „Jsme vděční, že máme několik dlouhodobě věrných partnerů a pak několik nových. Zároveň se k našemu desátému výročí na Dakaru vydáme do Arábie v trochu designově upravených barvách."
Michek dojel v roce 2021 na desátém místě, letos skončil po technických problémech šestatřicátý. To Engel v minulém ročníku startoval v kategorii Original by Motul pro jezdce bez asistence a bral druhou příčku. „Samozřejmě bychom rádi opět usilovali o desáté místo, ale bude to obrovsky těžké. Každé umístění v top ten je úžasným výsledkem," dodal Krajčovič, který považuje za výhodu fakt, že se v Saúdské Arábii pojede v proslulé poušti Empty Quarter. „Byly jsme tam v rámci Abú Dhabi Desert Chall-enge. Víme, co čekat."