Hlavní obsah

Tým Bonver zbrojí na Dakar v trojkoalici

Praha

Už jen dva měsíce zbývají do startu nadcházejícího ročníku Rallye Dakar a účastnické týmy finišují s přípravou. S velkými ambicemi letos odjede do Jižní Ameriky stáj Bonver Dakar Project Tomáše Vrátného, který spojil síly s německo-českým týmem MKR Technology a nizozemským Mammoet Rallysport.

Foto: bonverdakarproject.com/Martin Koubek

Přinese trojkoalice úspěch na Dakaru? Zleva konstruktér MKR Technology Mario Kress a jezdci týmu Bonver Dakar Project Milan Holáň, Tomáš Vrátný a Jaro Miškolci.

Článek
Fotogalerie

"Dakar prakticky nemůžete vyhrát jako jednotlivec. Proti mimořádné převaze ruských Kamazů a dalších týmů s výraznou tovární podporou jednoduše nemáte šanci, pokud za sebou nemáte někoho, na koho se můžete spolehnout a víte, že vám pomůže. Důležitá je také pořádná porce štěstí a my se mu snažíme jít maximálně naproti. Máme větší zázemí, novou techniku a nepřetržitou asistenci, čímž se šance na úspěch násobí," líčil Vrátný po testech ve slovenské Senici.

Všechny tři týmy chtějí maximálně využít své letité zkušenosti získané na okruzích či náročných maratónských tratích v terénu. Severočeská stáj MKR Technology, která těží především z více než dvacetileté zkušenosti konstruktéra Maria Kresse z vývoje okruhových tahačů (Buggyra a poté Renault pod hlavičkou MKR), se svým novým projektem MKR Adventure se tentokrát nachází v roli technického partnera obou mezinárodních závodních týmů, které podepsaly deklaraci o vzájemné podpoře při slavné rallye.

Dlouhodobý plán

Zisk několika pohárů konstruktérů z evropského šampionátu pasuje MKR Technology do role jednoho z nejúspěšnějších konstruktérů vůbec. Svou dakarskou premiéru si tým odbyl letos v lednu, kdy připravoval motor Aleši Lopraisovi, který se na celkovém šestém místě a se dvěma etapovými vítězstvími stal nejlepším českým zástupcem. Vysoké ambice jsou proto na místě.

"Nejde jen o jednorázovou akci a pouhé dodání techniky. Naším cílem je vytvořit dlouhodobý a úspěšný projekt na mezinárodní úrovni. Společně hledíme několik let dopředu. Pojí nás nejen obchodní, ale především osobní vztahy, na kterých se dá mnohem lépe stavět. Není nic lepšího, než když mají všichni podobné představy. Věřím, že se nám naše cíle podaří naplnit," říká Kress.

Pět kamiónů

Zatímco pro holandský tým Mammoet Rallysport postavil MKR Technology kompletní dva dakarské kamióny Renault K520 4x4, pro tři závodní speciály Tatra Jamal týmu Bonver Dakar Project byly v židovickém technologickém centru připraveny speciální závodní agregáty. Na jejich vývoji pracoval německý konstruktér Mario Kress primárně s Milanem Holáněm, šéftechnikem týmu Bonver Dakar Project a kopilotem Tomáše Vrátného.

„Milan patří mezi špičku mezi dakarskými konstruktéry, Mario zase mezi okruhovými specialisty. Navzájem se doplňují a rozumí si, což je nesmírně důležité a prospěšné pro celý projekt. Je to spojení, ze kterého těží obě strany," pochvaluje si Tomáš Vrátný spolupráci.

Šestatřicátý díl slavné vytrvalostní soutěže, která se po zrušení 30. ročníku (2008, z bezpečnostních důvodů) přesunula z Afriky do Jižní Ameriky, startuje 4. ledna příštího roku v argentinském Buenos Aires. Účastníci poté zavítají do Chile a Bolívie a 17. ledna vyjedou na cílovou rampu opět v Buenos Aires.

Související témata: