Článek
O pořadí před druhou etapou rozhodla taktika pilotů Fordu. Ještě před posledním dnešním testem vedl Hirvonen před Latvalou a Gallim, přičemž lídr měl patnáctisekundový náskok před Loebem. Jezdci ve fordech ale v závěru poslední erzety zpomalili a do čela se posunul Francouz. V sobotu tak bude coby vedoucí jezdec opět "čistit" soupeřům trať. V privátním focusu se před trio dostal z pátého místa i Solberg. Podobně už Ford taktizoval v dubnu v Jordánsku.
"Tuhle hru jsem od Fordu očekával. Moje taktika na zítřek je jasná, tlačit co nejvíc a ztratit co nejmíň. Uvidíme, jestli to Fordu s touhle taktikou vydrží," uvedl Loeb. "Je to lepší pro zítřek, nechtěli jsme být zítra první na trati," přiznal Latvala.
Jediný český účastník Turecké rallye Martin Prokop startující s produkčním mitsubishi je sedmnáctý s odstupem sedm a půl minuty. V redukovaném pořadí kategorie P-WRC je čtvrtý se ztrátou dvaadvaceti vteřin na nejrychlejšího Rakušana Aignera.
Turecká rallye - po první etapě |
1. Loeb, Elena (Fr., Monako/Citroën C4) 2:02:35,2, 2. H. Solberg, Menkerud (Nor./Ford Focus) -1,0, 3. Latvala, Anttila (Fin./Ford Focus) -1,1, 4. Galli, Bernacchini (It./Ford Focus) -2,2, 5. Hirvonen, Lehtinen (Fin./Ford Focus) -6,9, 6. P. Sollberg, Mills (Nor., Brit./Subaru Impreza) -49,1...17. Prokop, Tománek (ČR/Mitsubishi Lancer) -7:36,4. |