Článek
Tomeček poškodil pravé přední kolo již v sobotní úvodní etapě. V neděli byl program pro kamióny zrušen a v pondělním pokračování už na africkém území byl český vůz i s handicapem v podobě náhonu 4x3 klasifikován na dvacátém místě. Bezprostředně po dojezdu do cíle se celý tým vrhnul na opravu poškozeného kamiónu a výměnu kloubového hřídele.
"Narovnat pravou poloosu se nám s pomocí ochotného bagristy poblíž jedné benzínové pumpy do jisté míry povedlo. Podařilo se to dokonce tak dobře, že jsme dokázali dostat dovnitř nový kloubový hřídel," uvedl člen posádky Ladislav Lála na oficiální internetové stránce týmu. Tomeček a spol. si tak hodně oddychli. Nefunkční přední náhon by totiž posádce značně zkomplikoval průjezdy dunami.
Český tým ale pokračuje v soutěži s obrovskou časovou ztrátou přesahující sedm hodin. V pondělí se posádka s odstupem na ředitelství rallye dozvěděla, proč u jejich startovního čísla ve výsledkové listině svítí pětihodinová penalizace za první etapu. Důvodem bylo překročení maximálního stanoveného času na ujetí rychlostní zkoušky, které způsobila dlouhá oprava. "Ve skutečnosti jsme ji jeli asi o devatenáct minut déle než předepsané tři hodiny," uvedl Lála. Organizátoři rallye tak Tomečkovi za první den započítali souhrnný čas osm hodin.