Článek
Stejně jako v předešlých třech ročnících, i letos pojede Tomečkův tým se dvěma soutěžními vozy, kterým bude krýt záda jeden asistenční kamión. Druhou Tatru bude opět řídit Brazilec André de Azevedo, asistenci povede zkušený mechanik a někdejší Tomečkův spolujezdec Petr Vodák.
Tým věnoval po loňském ročníku, v němž Tomeček dojel po karambolu v úvodu soutěže na desátém místě a Azevedo dovedl svůj vůz do Dakaru na páté příčce, opět velkou pozornost modernizaci obou kamiónů. Především Azevedův vůz prošel náročnou rekonstrukcí, při níž konstruktéři v rámci nových pravidel posunuli motor o 40 centimetrů dozadu a výrazně tak odlehčili přední nápravě. „André si zaslouží mít vůz další evoluce, díky němu jsme se na Dakar se soukromým týmem dostali,“ odmítá Tomeček možnost, že by cítil handicap.
Dojet do desítky, ale hlavně v pořádku
Po testech je nadmíru spokojený i se svým vozem, v němž pojede tradičně s navigátorem Vojtěchem Morávkem a nově s mechanikem Radkem Smolkou, který nahradil Ladislava Lálu, jenž začal spolupracovat s týmem Karla Lopraise. „Auto je dobře nachystané. Nespala ale ani konkurence, takže to bude opět těžké,“ povzdychl si Tomeček nad nerovnými podmínkami s továrními týmu Kamaz nebo MAN. Proto by byl spokojený s umístěním do desátého místa.
„Letos se hodně mluví o jubileu, pro nás to ale bude Dakar jako každý jiný. Za pěknými obrázky vozů na dunách se skrývá hlavně velká dřina a my odjíždíme především s cílem dovézt posádky a auta v pořádku do cíle,“ uzavřel předstartovní rozjímání mechanik Jaromír Martinec.
Letošní ročník bude patřit k nejdelším v historii, celkem čeká na účastníky 9273 kilometrů, z toho je 5736 měřených. Proti poslednímu ročníku se soutěž natáhla o 1500 kilometrů. Úvod obstarají opět dvě etapy v Portugalsku a Španělsku, poté se posádky přesunou do Maroka a na cestě do Senegalu zavítají také do Mauritánie. Soutěž startuje 5. ledna 2008, Tomečkův tým se na cestu z Kopřivnice vydá 29. prosince.