Hlavní obsah

Tomečka čeká boj v libyjských dunách, Azevedo chce uspět v Maďarsku

PRAHA

Na dvou frontách budou v následujících týdnech válčit dakarské posádky Letka Racing Teamu. Tomáš Tomeček se chystá se svou Tatrou na Rallye Tunis, brazilský pilot druhé Tatry André de Azevedo pojede Středoevrospkou rallye v Maďarsku a Rumunsku, která má být úvodním podnikem Dakar Series.

Článek

Tomeček se s navigátorem Vojtěchem Morávkem a mechanikem Radomírem Smolkou vydá na svou pouť již tuto neděli, úvodní podnik šampionátu FIA v cross country startuje v jihofrancouzském Marseille ve středu. „Rallye Tunis je jedna z nejdelších cross country soutěží s téměř 3000 kilometry rychlostních zkoušek. Na startu bude přes 80 motocyklů, 80 aut a 11 kamiónů,“ přiblížil závod Morávek.

Česká posádka se do soutěže přihlásila záhy po zrušení letošní Rallye Dakar a o tom, že by svou pozornost upřela na blížící se Středoevropskou rallye, neuvažovala. „I staří dakaristé říkají, že v Libyi, kam nás trasa také zavede, jsou nejkrásnější duny na světě. Pro nás je to vynikající příležitost otestovat přestavěný vůz v podmínkách, na které je primárně určený,“ vysvětlil Morávek.

Tomeček má mezi nevelkou konkurencí jasný cíl bojovat o přední příčky. „Uvidíme, jak se nám bude dařit. Jako na každou soutěž ale odjíždíme hlavně s přáním vrátit se ve zdraví zpět,“ doplnil majitel stříbra z Rallye Dakar 2003.

Azevedo se těší na "domácí" tratě

Pro Azevedovu posádku, jejímž členem je tradičně mechanik Jaromír Martinec, začne soutěž tuto neděli v Budapešti. V kategorii kamiónů bude na startu čtyřicítka vozů v čele s nizozemskými piloty továrního týmu Ginaf Staceyem a Van Ginkelem, chybět nebude ani Aleš Loprais s tatrou a dva vozy Liaz týmu Martina Macíka. „Dost si věříme, i když se jede v Evropě. Charakter tratí by ale měl být podobný tomu, na čem jezdíme v Brazílii,“ těší se Azevedo.

Zatímco Tomeček pojede v Tunisku bez asistence, Azevedovi bude krýt záda doprovodný vůz řízeným Petrem Vodákem. „Servis bude jednodušší, lépe dosažitelný. I do etap budeme vyrážet méně naložení než na Dakaru. To je proti Africe výhoda. Na druhou stranu bude i malá závada znamenat velkou ztrátu,“ je přesvědčen Martinec. Volnější prý bude i servis ze strany organizátorů a Azevedův tým proto plánuje přibalit na korbu i gril a zásobu dřeveného uhlí. "Se zajištěním stravy problém nebude," dodal s úsměvem Martinec.

Související témata: