Článek
Tomeček převrátil svůj vůz po pětačtyřiceti kilometrech nedělního rychlostního speciálu. "Měl jsem moc vysokou rychlost a převrátil tatru na pravý bok," hlásil z místa havárie, z níž celá posádka vyvázla bez zranění.
Časová ztráta české posádky poté narůstala při čekání na vyprošťovací jeřáb, který vůz vrátil na všechna kola. "Poté došlo na opravu kol, slepení plachty, narovnání nárazníku, dolití motorového oleje. Tatra pak naskočila na první natočení. Do přístavu ale zbývalo přes 400 km," líčil Tomeček ze Španělska.
Stíhací jízda do Málagy, odkud se posádky přepravovaly trajektem do Maroka, nakonec úspěšná nebyla. "Zdržení, které se nasbíralo čekáním na jeřáb a následnou nutnou opravou, se již nepodařilo dohnat ani rychlou jízdou po dálnici s průměrnou rychlostí 140 km/h," uvedl Tomeček, jenž po příjezdu do přístavu nenašel ani jeden ze tří trajektů převážející závodníky do Afriky a ani pořadatelskou kontrolu.
Chtěli jet na vlastní pěst
Posádka poté zvažovala možnost dopravit se do Maroka na vlastní pěst, ale po kontaktu s pařížskou centrálou se zjistilo, že díky neabsolvování vstupní kontroly na trajekt by byli diskvalifikování a v závodě by stejně nemohli pokračovat. V současné době je Tomeček, Vlastimil Buchtyár a Vojtěch Morávek v motelu kousek od Málagy a chystají se na cestu domů.
Pilot Letka Racing Teamu tak stejně jako loni slavnou soutěž nedokončí, barvy jeho týmu nicméně stále hájí druhá Tatra, v jejíž kabině jedou Brazilci André de Azevedo a Maykel Vilarta a Jaromír Martinec. Vozu se startovním číslem 513 patří po dvou úvodních dílech soutěže výborná druhá příčka za vedoucím Rusem Čaginem.
České barvy v kategorii kamiónů hájí také šestinásobný vítěz Karel Loprais a Martin Macík. Lopraisovi patří v průběžném pořadí sedmé místo s odstupem dvaceti minut na zatím nejrychlejšího Čagina, Macík je jedenačtyřicátý.