Hlavní obsah

Tomeček by rád odjel Dakar na čtyřech kolech, do Tatry už šrot vozit nechce

PRAHA

Hned pět kamiónů Tatra vyjede na Nový rok v argentinském Buenos Aires na startovní rampu 32. ročníku Rallye Dakar. A už počtrnácté nebude mezi účastníky slavné soutěže chybět se svou posádkou ani Tomáš Tomeček, jehož tým připravuje vůz i pro Brazilce Andrého de Azeveda. "Cílem je dojet ve zdraví a na čtyřech kolech," hlásí před odjezdem do Argentiny Tomeček.

Foto: Sport.cz

Tatra Tomáše Tomečka při Marocké rallye.

Článek

Při loňské premiéře v Jižní Americe Tomeček do cíle nedojel, hrozivě vypadající nehoda v deváté etapě mu ale paradoxně pomohla k vylepšení vozu. „Vrak jsme po návratu domů kompletně rozebrali a přestavěli. V Tatře měli radost, protože jsme jim dodali dost šrotu,“ poznamenal s úsměvem český závodník při úterním setkání s novináři.

„Přestavbou jsme získali mírný kvalitativní náskok vůči vozu Andrého. Auto je rychlejší a vyváženější. Přední náprava je odlehčená, váha se přesunem nádrží či baterií posunula dozadu. Máme odlehčený rám i novou nástavbu. Nezapomeňte ale, že loni byl André jediný pilot Tatry, který dojel do cíle. Na krásném šestém místě,“ připomněl Tomeček.

Zatímco Aleš Loprais i tým Marka Spáčila používá u svých speciálů motor Deutz, Tomečkův Letka Racing Team spoléhá na pohonné jednotky Tatra. „Sedm set koní, to je rázné svezení,“ pochvaluje se. Přestavěný vůz vyzkoušel spolu s navigátorem Vojtěchem Morávkem při Marocké rallye, kde triumfovali mezi kamióny a celkově skončili devátí. „Skončili jsme jen pár minut za buggynou Jeana-Luise Schlessera,“ líčil Tomeček spokojeně.

Spát už nebude

Na Dakar nicméně odjíždí se skromnějšími cíli, loňská havárie mu stále leží v hlavě. „Cílem je dojet ve zdraví a na čtyřech kolech. Mám pořád v podvědomí ten pocit, když jsme se kouleli. Snažím se jezdit pomaleji a opatrně,“ má jasno a poprvé prozradil příčinu karambolu. „Normálně jsem zaspal,“ prohlásil kajícně.

V průběhu roku Tomeček řešil, zda bude vůbec schopen znovu na Dakar odjet. „Auto bylo rozbité, rozpočet se nenaplňoval lehce. Reálně hrozilo, že nepojedeme. Závodění je pěkná reklama, ale když nefungují ostatní hospodářské věci, tak je to na nic. Naši partneři nás ale znovu podpořili, i když někteří se dožadovali nalepení reklamy na spodek vozu. Prý je z našeho auta vidět nejvíc,“ vyprávěl se smíchem.

Nakonec budou mít Tomeček a spol. na startu dva speciály a doprovod bude zajišťovat třetí Tatra řízená Petrem Vodákem. Jaký je rozdíl mezi malým a velkým týmem si každopádně připomněli při posledním setkání s ruskou hvězdou továrního týmu Kamaz Vladimirem Čaginem. „Při vypravování aut do Argentiny jsme se potkali v přístavu, pozdravili se a Čagin se hned ptá: Skolko vas? Když jsme ukázali na naše tři auta, tak se zasmál a odešel k jejich obrovskému týmu,“ podotkl.

Související témata: