Článek
Každé rallye předcházejí tvrdé tréninky. A netýkají se jen jezdců, trénuje i jejich tým. Tak, aby opravy zvládl v co nejkratším čase. „Nejsložitější je asi převodovka a pak asi taky turbína. Tam se trénuje nejvíc. Výměna trvá delší dobu, tak je každá časová úspora znát, a proto se snažíme zlepšovat co nejvíc," vysvětluje jeden z mechaniků továrního týmu ŠKODA Motorsport Lukáš Krupka.
Potřebné náhradní díly si mechanici během závodů vyzvednou ve speciálním trucku. Už 17 let ho řídí Zdeněk Hrdlička. Ten vozí vše potřebné k autu, které má hodnotu šest miliónů korun.
„Na každý závod mám naloženy náhradní díly na dvě soutěžní auta, plus všechen další materiál, který je potřeba," vypočítává. A také o sobě říká, že je v týmu spíš kustodem, který musí být připravený opravdu na všechno. Třeba ostatním uvařit kávu a čaj. „Někdy se také stane, že mi řeknou, dědku, nemáme na záchodě toaletní papír, tak tam nějaký dej," dodává se smíchem.