Článek
Úvodní částí jsou tradičně administrativní přejímky, kde se kontrolují licence všech zúčastněných, a homologace vozu. Závodníci navíc přebírají a montují bezpečnostní výbavu, která je pro rallye předepsána. Ať už se jedná o systém varovných signálů Sentinel, systém satelitního sledování vozidel Iritrack a E-Track, nebo se fasuje speciální navigační přístroj GPS. Posádky zároveň dostávají itinerář a mapu na evropskou část závodu, lodní lístky na přelodění do Afriky, a probíhá kontrola zdravotních výkazů.
Zároveň se kontroluje základní bezpečnostní výbava vozu. "Naše auto prošlo celkem v pohodě, měli jsme pouze miniaturní problém v podobě už starší baterie náhradního napájení GPS přístroje. Komisařům se tři roky zdály být moc, tak jsme museli koupit novou," řekl k průběhu přejímek mechanik a navigátor soutěžní posádky Petr Gilar.
Následuje technická přejímka ve zvláštním, k tomuto účelu dislokovaném stanu. V něm vůz dostane startovní číslo a registrační cedulku rallye a zároveň komisaři zaplombují blok motoru a turbodmychadla. Protože se přejímka protáhla do večerních hodin, náš tým komisařům jejich úlohu trošku ulehčil. Petr Gilar vydatně asistoval při plombování motoru a mechanik z doprovodného vozu Petr Čapka nezapřel letitou praxi výrobce všech reklamních tatrováckých polepů a všechna čísla nalepil osobně.
Po přejímce zamířila závodní Tatra č. 512 do parc fermé, tedy uzavřeného parkoviště závodních strojů, kde vozidla zůstávají až do startu soutěže, aby na nich nikdo nemohl provádět jakékoli úpravy.