Článek
Po 15 letech tak skončila v šampionátu francouzská nadvláda. Od roku 2004 vládl světové rallye Sébastien Loeb, poté šestkrát za sebou zvítězil Sébastien Ogier.
Ogier měl ještě před startem Katalánské rallye naději na další titul, tu mu však v páteční etapě sebraly problémy s posilovačem řízení. Tänak posléze udržel potřebný bodový náskok i před Neuvillem; titul si vítěz šesti letošních soutěží pojistil prvenstvím v závěrečné rychlostní zkoušce, které mu vyneslo pětibodový bonus.
"Byl to můj životní cíl. Teď je mi skvěle, ale takový tlak jako tady o víkendu jsem ještě nepoznal," prohlásil v cíli Tänak. "Jeli jsme na maximum, ale bylo to málo," řekl Neuville, který stejně jako Ogier označil Estoncův titul za naprosto zasloužený.
Na Neuvillea ztratil Tänak 17 sekund, třetí Španěl Dani Sordo za ním zaostal pouze o čtyři desetiny. Ogier byl na šotolinových a asfaltových tratích v Katalánsku osmý. Celkově Tänak před závěrečnou Australskou rallye vede MS před belgickým jezdcem o nedostižných 36 bodů.
Katalánská rallye, podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích: |
---|
1. Neuville, Gilsoul (Belg./Hyundai i20) 3:07:39,6 |
2. Tänak, Järveoja (Est./Toyota Yaris) -17,2 |
3. Sordo, Del Barrio (Šp./Hyundai i20) -17,6 |
4. Loeb, Elena (Fr., Mon./Hyundai i20) -53,9 |
5. Latvala, Anttila (Fin./Toyota Yaris) -1:00,2 |
6. Evans, Martin (Brit./Ford Fiesta) -1:14,2 |
...11. Kopecký, Hloušek (ČR/Škoda Fabia R5 Evo) -9:19,3 |
Průběžné pořadí MS (po 13 ze 14 závodů): |
1. Tänak 263 |
2. Neuville 227 |
3. Ogier (Fr./Citroën C3) 217 |
4. Mikkelsen (Nor./Hyundai i20) 102 |
5. Evans 102 |
6. Meeke (Brit./Toyota Yaris) 98 |
...19. Kopecký 5 |
Pořadí týmů: |
1. Hyundai 380, |
2. Toyota 362, |
3. Citroën 284, |
4. M-Sport Ford 218. |