Článek
Při Barum rallye můžete kromě pátého triumfu v řadě současně slavit i sedmý mistrovský titul. Jde o ideální představu nedělního odpoledne, kdy soutěž končí?
Ano. Chceme vyhrát popáté v řadě. Barum rallye je nesmírně prestižní, konkurence je skvělá, a tak bych si rád připsal další triumf. Možnost zisku mistrovského titulu nemám na prvním místě, ale potvrdit jej vítězstvím právě ve Zlíně by bylo fantastické. Tím spíše, že na závod dorazí moje rodina, tudíž bychom to oslavili společně.
Jak jste zatím s dosavadním průběhem sezony spokojený?
Šance obhájit titul mistra světa neexistovala, protože jsme nejeli v Monte Carlu ani na Korsice. Dostali jsme příležitost v Portugalsku a na Sardinii. V obou případech jsme skončili druzí. Podle plánu bychom měli jet ještě v Německu a jednu další soutěž. Doma jsme vyhráli Valašskou rallye, pak na Šumavě přišel defekt, když jsme propíchli gumu o hřebík, což nešlo ovlivnit. Následovalo vítězství v Krumlově. Ale následující vystoupení na Bohemia rallye mě notně naštvalo. Tam jsem s výkonem spokojen rozhodně být nemohl.
Co bylo největší příčinou vašeho rozladění?
Jen v jedné sekci jsme měli správné pneumatiky. Jinak jsme se děsně prali s předpovědí počasí. Hned na první rychlostní zkoušce jsem vyletěl ven. I při nesprávné volbě pneumatik jsem jel ze všech sil, ale ztrácel jsem. Nechal jsem se rozhodit špatnou volbou pneumatik. Stoprocentní výkon se skládá z detailů. Jedním je přesvědčení, že má jezdec ideální pneumatiky. Já v tomhle módu nebyl a dělal jsem chybičky, což nechci opakovat.
Z Barum rallye máte na kontě už sedm triumfů. Přináší další start nové emoce? Nebo jde jen o rutinu?
Půjde pro nás vlastně trošku o jinou rallye, protože pojedeme s novým vozem. Sice jde pořád o Škodu, ale o novou evoluci. Auto má odjeto jen pár závodů, na asfaltu dokonce pouze dva. A Barum rallye je hodně specifická, zdejší asfalt je uskákaný. Ale já věřím, že auto bude fungovat a všechno klapne k maximální spokojenosti.
V čem je nová evoluce soutěžní Fabie R5 nejvíce odlišná?
Chová se trošku jinak než předchůdkyně. Je potřeba si uvědomit, že minulé auto jsme ladili od roku 2015. A v minulém roce bylo naprosto dokonalé. Bude chvilku trvat, než s nastavením nového vozu budeme stoprocentní spokojení. Potřebujeme posbírat větší množství dat z ostrých kilometrů.
Jak velkou změnou pro závodní povinnosti bylo narození syna?
Obrovskou. Když jsem doma, snažím se být se synkem neustále. Sdílím pokoj se ženou i dítětem, takže spánku je jen pár hodin. V noci pomáhám s krmením. Snažím se klukovi věnovat už od prvních týdnů života. Když jsem mimo domov, tak se pořádně vyspím.
Stal jste se tedy s příchodem prvního dítěte lepším manažerem svého času?
Tím si nejsem úplně jistý... Dříve jsem měl čas fláknout s sebou na gauč a koukat na film, což jsem s narozením synka vypustil. Lenošení je podstatně méně. A když už náhodou dojde na sledování filmu, většinou do pěti minut usnu. Den pro mě začíná v šest ráno, končí hodinu a půl před půlnocí. Pořád musím chodit do práce, stejně tak dál cvičím, abych byl ve formě.
Doprovází vás rodina na soutěže?
Před Barum rallye jsme měli test, kde jsem byl sám. V pátek ale žena s malým dorazí. Pochopitelně mám vlastní pokoj. A manželka respektuje, že na závodech mám svůj svět. Nicméně je pro mě důležité vědět, že jsou v pořádku. Přítomnost ženy a synka na soutěži mi dodává klid.
Změnilo se založením rodiny vaše vnímání závodů a bitvy o vteřiny?
Určitě se neztotožňuji s názorem, že narozením dítěte se jezdec stává o vteřinu na kilometr pomalejší, jak mnohdy slyším kolem sebe. Možná je to spíše psychologická hra ze strany soupeřů. Když sedím v autě, stoprocentně se koncentruji za závody. Znám hranici, která je únosná. Ani před narozením synka jsem neriskoval.
Program Barum rallye |
---|
Slavnostní start je v pátek v 16 hodin na náměstí ve Zlíně. První RZ startuje ve 21 hodin, dalších osm je na programu v sobotu, šest v neděli. Posádky absolvují 755 kilometrů, z čehož je 219 km měřených. |