Článek
Mladoboleslavská značka je v hodnocení mistrovství světa kategorie WRC2 od roku 2015 nepřemožitelná, poslední dva roky pro ni navíc Fin Lappi, respektive Švéd Tidemand dokázali vybojovat i jezdecké tituly. „Na základě úspěchů jsme prodali už dvě stovky soutěžních vozů," říká hrdě Michal Hrabánek, šéf týmu Škoda Motorsport.
Škoda v Argentině dlouhé roky nestartovala. V letech 2011 až 2016 zdejší soutěž z programu vyškrtla. Zařazení soutěže do programu mladoboleslavského týmu si boss Hrabánek nemůže vynachválit. „Jde o naprosto jedinečnou rallye. Z velkých hráčů na trhu jsme byli jediní, kdo zde nestartoval," vybavuje si Hrabánek pauzu.
Hned při obnovené premiéře za oceánem v loňské sezóně vybojoval Švéd Tidemand vítězství. Nejprve v Mexiku, posléze právě v Argentině. A úspěchy v soutěžích za oceánem vzbudily zájem mezi místními závodníky.
A tak na startu letošního ročníku byl Fin Rovanperä, Švéd Tidemand a Nor Veiby patřící do formace mladoboleslavské stáje. Kromě kmenových jezdců týmu v zelenobílých barvách však o vteřiny na šotolinových cestách u Córdoby bojovali také Saba z Paraguaye, jeho krajan Weiler, Vidaurre z Chile a domácí Cancio.
„Naše vítězství motivovala zdejší závodníky, aby si pořídili vůz z Mladé Boleslavi. Dosud jsme na kontinent dodali jedenáct strojů. A je dost pravděpodobné, že nejde o konečné číslo. Úspěchy prostě prodávají," říká Hrabánek.
Jím dirigovaná sestava stvořila mašinu na vítězství. Vždyť kupříkladu v Česku nenašel Jan Kopecký se Škodou Fabia R5 přemožitele už devatenáct soutěží. A při startech v mistrovství světa končí piloti za volantem stroje z mladoboleslavské továrny rovněž pravidelně na stupních vítězů. V minulém roce byla Fabia R5 nejrychlejší na deseti z třinácti závodů MS.
„Klíčovými faktory pro jezdce mimo tovární tým jsou výkonnost a spolehlivost. K tomu je třeba mít propracovaný zákaznický program s dostupností náhradních dílů. I proto máme už další objednávky," připouští Hrabánek, že mladoboleslavský tým si je úspěchů dobře vědom.
Aby zájem neustal, jsou starty v přeci jen poněkud exotických destinacích nezbytné. „Každá osobní zkušenost je mnohem efektivnější než zprostředkovaná. Získáváme technické poznatky. Kdo se se chce posunout, neměl by na tak náročné soutěži chybět," je přesvědčený šéf mladoboleslavského týmu.
„Navíc tři zdejší etapy mají naprosto výjimečný charakter. Rychlostní zkoušky jsou totiž rozložené do třech zcela odlišných oblastí, tudíž je to jako start na třech různých soutěžích," upozorňuje týmový manažer Pavel Hortek. „V neposlední řadě pak jde i o marketingové hledisko," vrací se Hrabánek k faktu, že žádná reklama nenahradí efekt v podobě vítězného závodu.