Hlavní obsah

Stovky klobás nesmí na Dakaru chybět. Pan Tříkolka pochutinou platí i za díly

Svérazný je svět pilotů kamiónů na Rallye Dakar. A zatímco legendární klan Lopraisů na nejtěžší dálkovou soutěž nikdy nevyrazí bez tekutého valašského penicilínu, pilot Tatry Martin Kolomý sází na jinou českou pochutinu. Jako oko v hlavě během soutěže střeží kufr, v němž si do Jižní Ameriky přivezl stovky klobás!

Martin Kolomý na DakaruVideo: Tatra Buggyra Racing

Článek
Fotogalerie

Kolomý do svého tajného zavazadla uložil celkem 372 moravských klobásek. A přiznává, že kromě potěšení chuťových buněk vyuzená dobrota umí pomoct i v nesnázích. „Klobásky se totiž dají směnit nebo z nich udělat platidla. Třeba vyměnit za náhradní díl, který se nedá určit penězi. Už se mi to někdy stalo, když jsem měl technické problémy. Všichni mi je chválí, prý jsou lepší než argentinský steak," vyprávěl pilot roudnické Buggyry s úsměvem během příprav na druhou etapu soutěže.

Pro zavalitého závodníka je voňavý poklad vítaným zpestřením ke stravě, kterou všichni účastníci konzumují v závodních kantýnách. „Dodává mi to sílu a hlavně je to věc, která se nezkazí v horku," vysvětluje Kolomý, mezi účastníky Dakaru známý jako Mr. Three Wheel, tedy Pan Tříkolka.

Historky o jeho umění jezdit s 8,5tunovým kamiónem jen na třech kolech už totiž patří v bivaku ke koloritu. Kolomý dovezl svůj vůz do cíle bez kola už v minulém ročníku slavné soutěže a podobný kousek předvedl i loni v Maďarsku, kdy i s totálně zničenou přední pneumatikou dokázal na závěrečných deseti kilometrech uhájit celkové vítězství v kategorii nejtěžších aut. „Okolí mi to furt připomíná. Jednou jsem dokonce dostal i tříkolku. Ale kdyby nastal stejný problém, udělal bych něco takového znovu. Neznám slovo nejde," říká přesvědčivě.

Kolomý zatím moc strachu o svůj vůz mít nemusel, piloti kamiónů totiž do úvodní části letošního ročníku Dakaru ještě nezasáhli. Prolog byl totiž zrušen poté, co Číňanka Kuo Mej-ling ztratila kontrolu nad vozem Mini kontrolu a zranila deset lidí. Nedělní první etapa pak byla zrušena z bezpečnostních důvodů po silných přívalových deštích. A také pondělní druhá etapa byla kvůli podmáčené trati zkrácena.