Článek
První testy v Saúdské Arábii potvrdily předpoklady. Letošní Dakar bude jiný.
„Auto fungovalo dobře, nemáme žádný problém. Vyzkoušeli jsme si duny. Starosti nám budou dělat kameny, které jsou skryty v dunách. Budeme muset dávat každý den nové pneumatiky, ale jinak je vše v pořádku a jsme spokojení," líčí Martin Šoltys, pilot Tatry Phoenix.
Nové podmínky čekají všechny jezdce. Proti loňskému jihoamerickému Dakaru je zde jiný písek, terén, profil tratí a také ujetá vzdálenost. Vždyť hned první nedělní etapa bude třetí nejdelší z celé soutěže. Je dlouhá 752 kilometrů, z čehož je 319 měřených. Před tím ale čekají závodníky administrativní a technické přejímky a sobotní slavnostní start.
Přejímky nejsou žádný med
Zcela novou výzvou je pro roudnickou stáj kategorie SSV, do které nasadí speciál Can-Am Buggyra MK50 XRS s Josefem Macháčkem.
„Ve španělském Teruelu jsme nemohli otestovat písek, takže pro nás byl shakedown velmi vítaný. Potřebovali jsme zjistit, jak se náš Can-Am chová v písku, jaký má výkon, jak se chovají pneumatiky a jak to vlastně celé funguje. Zatím vše bez problémů. Jedna věc jsou testovací jízdy a druhá pak vlastní závod," uvědomuje si pětinásobný vítěz Dakaru.
„Zatím vše běží podle plánu. Otestovali jsme oba závodní speciály, které fungují. Doufáme, že přejímky dopadnou dobře, přece jen nejsou žádný med. Pak už jen odevzdáme auta do Parc-fermé a budeme vyhlížet start, na který jsme se celý rok připravovali a těšili," avizuje manažer týmu Jan Kalivoda.