Článek
Spáčil tak ani na třetí pokus v roli hlavního pilota nedotáhl své snažení až na cílovou rampu v Buenos Aires. Letos sen o co nejlepším umístění ukončil divoký výlet mimo trať v nepřehledném esovitém úseku. „Až do okamžiku kolize jsme jeli svižně a přitom na jistotu. Pak se ale zasekl plyn a kvůli tomu jsem byl v daném úseku příliš rychlý,“ mrzela Spáčila nezaviněná chyba.
„V tomto okamžiku cítím veliké zklamání. Je ale samozřejmě dobře, že se nikomu z kluků nic nestalo. Auto je pojízdné, ale není ve stavu, aby mohlo pokračovat v závodě. V tuto chvíli se připravujeme na cestu do přístavu v Buenos Aires a tím pro mě osobně letošní vystoupení končí,“ dodal sedmatřicetiletý trucker v tiskové zprávě svého týmu.
Zklamání cítil i Vršecký, který se na trať slavné soutěže vydal poprvé a v roli Spáčilova kopilota chtěl nasbírat co nejvíce zkušeností. „Jako kopilot do řízení nezasahuji, a i kdybych seděl za volantem já, tak by to dopadlo stejně. Rychlá reakce a zkušenost dokáží odvrátit mnoho problémů, ale pokud se vám v kritickém místě zasekne plyn, tak s tím prostě nic neuděláte. Tak to bohužel je a jakkoliv jsem v tomto okamžiku velmi zklamaný z toho jak moje dakarská premiéra skončila, tak jsem především rád, že se nikomu z nás nic nestalo,“ líčil dvojnásobný vítěz evropského šampionátu tahačů, který podobný karambol v kabině kamiónu ještě nezažil. „Nějakou tu kolizí jsem již v minulosti zažil, ale dva přemety to rozhodně nebyly,“ poznamenal roudnický jezdec.
Ve výsledcích chybějí i další dvě české posádky. Zdeněk Sládek s Miloslavem Janáčkem podle informací z internetových stránek týmu Offroadsport ulomili kolo svého hummeru. Opravit poškozený vůz jim podle všeho pomáhala i posádka kamionu Man vedená Robertem Randýskem, která je oficiálně přihlášena do závodu, ale jede jako takzvaná ostrá asistence právě tohoto týmu. I Randýsek a spol. ve výsledcích druhé etapy zatím chybějí.
"Ráno jsme měli obavu, jestli etapa nebude zrušena - když jsme vyjížděli z Cordóby, docela dost pršelo. Ale než jsme přijeli na start, už bylo hezky. Dlužno ale říct, že etapa kamiónům moc nesvědčila. Bylo to celé o brzdách a v bivaku jsme se večer bavili právě výměnou brzdového obložení na přední nápravě," přiblížil podmínky druhé etapy český mechanik Jaromír Martinec, který tradičně jede v Tatře brazilského závodníka Andrého de Azeveda, jemuž po dvou dílech patří čtvrtá příčka s odstupem deseti minut od vedoucího Rusa Kabirova.