Článek
Roudnický tým je na špičce nejnovějších trendů. Při konstrukčních pracích využívají jeho specialisté nejnovější technologie včetně umělé inteligence a virtuální reality.
„Snažíme se zachovat DNA Tatry, přestože to je čumákové auto. Myslíme si, že to bude zásadní výkonnostní posun. Od lednového Dakaru očekáváme testování a stavbu druhého auta započneme hned v únoru po vyhodnocení Dakaru 2024,“ popsal vývoj nového speciálu Martin Koloc, šéf Buggyry.
Nový kamion tým postavil na poslední chvíli, neboť čekal - nakonec zbytečně - na technické podmínky Mezinárodní automobilové federace pro světový šampionát v dálkových soutěžích.
„Chtěli jsme se šampionátu účastnit, tak jsme ho chtěli stavět podle homologace FIA. Nakonec ale nebude pro kamiony vůbec vypsaný,“ líčí šéf komunikace Jan Kalivoda. Nový kamion tak nakonec vznikl prakticky za dva měsíce. „Chystali jsme se na to rok, ale vše zkompletizovali až teď. Mechanici jeli na třísměnný provoz vlastně nonstop,“ dodává v centru týmu v Roudnici nad Labem.
„Zamlouvá se mi moc. Odráží strašně moc času a úsilí, co jsme na tom strávili. Vypadá moc pěkně,“ pochvaluje si kamion pilot Martin Šoltys.
„Auto ještě před dvěma měsíci nevypadalo jako auto, takže ambice tentokrát nemáme vůbec žádné. Startujeme tříletý projekt a jedeme teď nasbírat co nejvíc zkušeností,“ avizuje Kalivoda.
Buggyra nasadí do Dakaru revoluční Tatru a celkem čtyři speciály. Další dva kamiony budou řídit Jaroslav Valtr starší a Daniel Stiblík. Mezi osobními vozy se představí dcera šéfa týmu Aliyyah Kolocová.
Podívejte se na naše video.