Hlavní obsah

Solberg se udržuje virtuálními souboji s více než čtyřmi tisícovkami soupeřů

Praha

O ostrých soutěžních bitvách si mohou nechat jen zdát. Automobiloví piloti stejně jako všichni ostatní při nynější epidemii koronaviru tráví většinu času doma. Rozhodně však nelelkují. Závodníci továrního týmu Škoda Motorsport se ze všech sil snaží udržet v kondici fyzické i mentální, aby byli nachystaní, až se kolotoč závodů rozběhne.

Foto: skoda-auto.cz

Oliver Solberg s otcem Petterem, bývalým mistrem světa v rallye.

Článek

Osmnáctiletý Oliver Solberg, který pro letošní rok spojil síly s mladoboleslavským týmem, tráví čas s rodinou ve švédském Torsby. Nespoléhá se však jen na rady otce Pettera Solberga, světového šampiona z roku 2003, ale pro trénink reflexů založil na internetu soutěž TheSolbergRace, kde se mladý švédský závodník může ve virtuální rallye utkat až se 4420 soupeři z celého světa.

„Chodím rovně pravidelně do posilovny, doma hraju stolní tenis nebo chodím běhat do přírody," komentoval talentovaný pilot program v době pandemie koronaviru.

Foto: skoda-auto.cz

Oliver Solberg se Škodou Fabia R5 v závodním nasazení.

Jeho starší týmový kolega Jan Kopecký, který se podílel na zdokonalování Škody Fabie R5, v letošním roce absolvuje v případě příznivého vývoje situace závody tuzemského šampionátu.

„Posílení fyzické i psychické kondice je pro motorsport zásadní," připomíná mistr světa třídy WRC2, že není možné doma sedět na gauči. „Aby jezdec zůstal během soutěžních dnů dokonale soustředěný, je fyzická odolnost klíčová. A je jedno, zda jde o prašné šotolinové cesty nebo rychlé asfaltové povrchy," podotýká Kopecký.

„Klíčová je pro nás vytrvalost. Správný trénink je tvořen cyklistikou, během na dlouhé vzdálenosti, veslováním a pochopitelně tréninkem stability i obratnosti," shodují se oba piloti továrního týmu Škoda Motorsport.

Foto: skoda-auto.cz

Jan Kopecký z továrního týmu Škoda Motorsport při tréninku v domácích podmínkách.

Mistrovství světa zatím odložilo kvůli epidemii koronaviru soutěže v Argentině, Portugalsku a Itálii, červencový závod v Keni však dosud v programu figuruje. Solberg každopádně doufá, že nejpozději v srpnu ve Finsku už se vrátí do soutěžního módu. Kopecký by se v tuzemsku mohl divákům představit s největší pravděpodobností rovněž v srpnu, kdy je na programu Barum rallye.

Související témata: