Článek
„Petter je pořád dost rychlý na to, aby mohl bojovat o mistrovský titul. Test nám všem napoví. Bude příjemné vidět jej zase po letech v našem autě a sledovat, co s ním všechno dovede. Dál ale nemá cenu o ničem spekulovat,“ citoval britský magazín Autosport svůj zdroj z Fordu.
Ve Fordu se uvolnilo místo po odchodu Mikka Hirvonena, který se léta v pozici týmové jedničky pral neúspěšně s Loebem o titul a od příští sezóny bude krýt fenomenálnímu Francouzovi záda v týmu Citroën. A Solberg možný návratu do týmu, který opustil v polovině sezóny 2000, když nastoupil mistrovské angažmá u Subaru, naznačil již při Britské rallye, která před měsícem uzavřela letošní šampionát.
„Myslím, že bychom byli s Jari-Mattim (Latvalou) opravdu silný tým. On má bezpochyby potenciál stát se mistrem světa a já bych rád pomohl. V posledních třech sezónách jsem jezdil jako soukromník a rád bych se ještě vrátil do továrního týmu. Pořád mám co nabídnout a bylo by úžasné opět spolupracovat s Malcolmem (Wilsonem, šéfem továrního týmu Ford),“ poznamenal sedmatřicetiletý soutěžák, jemuž stále nechybí rychlost.
Norský jezdec byl v kontaktu i Volkswagenem, který chystá vstup do rallyeového šampionátu v roce 2013, německý tým se ale nakonec dohodl na spolupráci se Sébastienem Ogierem, který do letoška jezdil po boku Loeba. Ohledně Solberga se spekulovalo, že by vytvořil spolu s o rok starším bratrem Henningem soukromý tým se dvěma pronajatými vozy Ford, Petter tuto možnost ale smetl ze stolu. „To ne. Chci být součástí továrního týmu,“ prohlásil.
Ford v těchto dnech testuje v oblasti slavné Rallye Monte Carlo. Do akce se zatím dostal jen Latvala, ve čtvrtek pak dostane příležitost Solberg. O tom, zda se obě strany dohodly na spolupráci by mělo být jasno v pondělí.