Článek
Vyhrál jste potřetí v řadě, ale náskok na Loeba jste snížil jen o dva body. Myslíte ještě na obhajobu titulu?Především jsem spokojený, že se mi podařilo vyhrát v premiéře této soutěže v mistrovství světa. Malá naděje na obhajobu titulu pořád žije a v rallye je možné všechno. Pochopitelně bych musel všechny tři zbývající soutěže vyhrát a Loeb by musel mít smůlu, kterou mu ale nepřeji. Pokud mu bude vše fungovat jako dosud, neměl by o titul přijít, jede výborně. Jsem realista a rozhodně se nepřipouštím nějaký tlak.
V týmu ho na mne také nikdo nevyvíjí. Jsme spokojení, že vyhráváme. Co bude dál a jak to dopadne, se uvidí. Určitě chci boj o titul ještě zdramatizovat. Maximálně se soustředím na svoje další výkony, nic jiného mi ani nezbývá.
Vše rozhodly prakticky tři soutěže, v nichž jste nebodoval a v Německu jste dokonce těžce havaroval. Jak se na tento fakt díváte s odstupem?Nedívám, protože nemá smysl se ohlížet. Pochopitelně mne tyto ztráty mrzí. Na druhou stranu jsem ve zdraví přežil těžkou havárii v Německu. Skutečně nespekuluji o tom, co by bylo kdyby...
Jak byste charakterizoval pravě skončenou soutěž?Jako velice těžkou, plnou prachu, v níž se písek střídal s kamením. Připomínalo to chvílemi rallyekros. Auta dostala hrozně zabrat a my také. Ještě že teploty nebyly tak extrémní. Přesto se asi jednalo o letošní nejtěžší rallye. První den jsme měli technické problémy, ale od soboty vůz fungoval perfektně. Musel jsem jet po tři dny maximálně koncentrovaný. Na úzkých, hrbolatých cestách, samá zatáčka, stačila sekunda nepozornosti a bylo zle.
Platí, že čím těžší soutěž, tím lépe pro Solberga?Podle výsledků to tak vypadá, ale v takto extrémně těžkých podmínkách rozhoduje výdrž techniky a cit jezdce. Je třeba jet rychle, ale současně vozu neubližovat. Myslím si, že i výběr tratí by měl mít někde hranici. Jde přeci o závodění a ne rozbíjení techniky. K čemu jsou rychlostní zkoušky, na nichž jedete velmi často na druhý nebo i první rychlostní stupeň.
Co si myslíte o změnách, které rallye čekají?Zatím jsem se tím nějak výrazně nezabýval, ale první informace nejsou podle mne pro rallye příliš pozitivní. Jako přínos nevidím ani uvažovanou kategorii do dvou litrů. Navíc soutěžím škodí i organizačně zbytečné přestávky v jejich průběhu. Diváci i jezdci dlouho čekají, není to prostě ono.
Rallye jsou o rychlosti a závodění. Chápu, že se hledají cesty, jak je zlevnit a snížit rizika, ale tohle nejsou podle mne nejlepší cesty. Víc o tom všem budu přemýšlet po sezóně, než se budeme se Subaru chystat na nový ročník mistrovství světa. Věřím, že v něm nebudeme chybět a uspějeme.