Hlavní obsah

Sněhoví králové od Fordu chtějí v Norsku zmrazit Loeba a spol.

PRAHA

Jezdci továrního týmu Citroën Sébastien Loeb a Daniel Sordó sice na přelomu ledna a února ovládli úvodní podnik letošního mistrovství světa v rallye v Irsku, před pokračováním šampionátu v Norsku se ale do rolí favoritů nepasují. Severské soutěže jsou tradiční doménou skandinávských pilotů

Foto: Martin Linhart

Fin Jari-Matti Latvala s vozem Ford Focus WRC na trati Švédské rallye.

Článek

Na tratě v okolí Hamaru a Lillehammeru si proto brousí zuby především finská dvojka z továrního týmu Ford Mikko Hirvonen a Jari-Matti Latvala. „Naše poslední výlety za sněhem a ledem nedopadly zcela podle představ,“ podotkl k nacházejícímu víkendu v Norsku Loeb.

Před dvěma lety sice francouzský pilot obsadil druhé místo ve Švédsku, hned na to ale dojel v Norsku až čtrnáctý a v minulé sezóně soutěž ve Švédsku nedokončil. Jak v Norsku, tak loni ve Švédsku svědčily zimní podmínky pilotům ve fordech, kteří zabrali v obou případech kompletní stupně vítězů.

Není proto divu, že se Hirvonen a spol. chystají po porážce v Irsku vrátit úder. „V úvodním podniku jsem posbíral slušnou porci bodů, do Norska se ale opravdu těším. Zimní podmínky si užívám a norský sníh bude pro naše vozy určitě lepším povrchem, než zmáčený irský asfalt,“ nechal se slyšet Hirvonen, norský vítěz z roku 2007.

„Opravdová zimní rallye je fantastická zábava. Vůz je mnohem častěji ve smyku, pro rovnou jízdu se odrážíte od bariér. Kdo stoprocentně nevěří pneumatikám, nemůže myslet na dobrý výsledek,“ doplnil Latvala, který ovládl loňskou soutěž ve Švédsku a radoval se z triumfu v okolí Karlstadu jako vůbec nejmladší pilot.

Premiéra Fabie S2000  

Loeb neskrývá, že do Norské rallye vstoupí s pokorou. „Jezdci s fordy pojedou prakticky v domácím prostředí a mohu jen těžko odhadnout, zda budu schopen udržet jejich tempo. Každopádně je to obrovská výzva,“ prohlásil pětinásobný mistr světa, jehož sebevědomí posilují vzpomínky na švédský triumf z roku 2004. Tehdy Francouz vyhrál jako vůbec první a dosud také jako poslední pilot neskandinávského původu. „Jednou jsem již dokázal v těchto podmínkách vyhrát, takže alespoň teoretická šance na vítězství v Norsku existuje,“ dodal.

Na startovní rampě norské rallye se objeví také tři české posádky. V šampionátu produkčních vozů se s Mitsubishi Lancer EVO IX představí Martin Prokop a Martin Semerád, za volantem vozu Fiat Grande Punto S2000 pojede Jaromír Tarabus.

Premiéra v MS čeká vůz Škoda Fabia S2000, s nímž se představí Švéd Patrik Sandell. S fabií WRC je na startovní listině další Švéd Per Gunnar Andersson. Rallye s centrem v Hamaru bude zahájena čtvrteční diváckou rychlostní zkouškou, celkem na posádky v průběhu tří etap čeká 23 testů o souhrnné délce 361 km. Vítězný vůz bude znám v neděli kolem 13:30.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Nejnovější články

NačítámNačíst další články