Článek
Tovární tým Škoda Motorsport opustil světovou rallye v roce 2005, následně ale automobilka podporovala soukromé týmy včetně Jana Kopeckého. Ten by se měl nyní podílet i na přípravách nové fabie, která má přesně podle regulí dvoulitrový benzinový atmosférický motor, šestistupňovou sekvenční převodovku a pohon na všechna kola.
"V tomto roce chceme vůz optimalizovat a úspěšně homologovat, abychom jej mohli nasazovat na národní i mezinárodní úrovni. O konkrétním nasazení do soutěží budeme ještě diskutovat v závislosti na pokroku, výsledcích testů a závěrečné homologaci," uvedl v úterý v oficiální tiskové zprávě Eckhard Scholz, člen představenstva Škoda Auto zodpovědný za technický vývoj.
Vozy kategorie S2000 by v budoucnosti měly patřit v mistrovství světa mezi preferované. Podle některých zpráv by dokonce mohly nahradit v současnosti nejvýkonnější speciály WRC. Škoda se však zřejmě do světové rallye nevrátí s oficiálním továrním týmem, ale bude podporovat vybrané subjekty.