Článek
Nová Fabia WRC 05 se od předchozí verze liší novými tvary některých dílů karosérie, upravenými na základě testů v aerodynamickém tunelu Audi v Ingolstadtu. Nový je také design vozu. Základem zůstává tradiční zelenobíločervená barevná kombinace se stylizovaným znakem V na boku auta. Výraznější je značka Škoda a logo "100 let automobilové historie". To připomíná, že letos uplyne 100 let od výroby prvního automobilu Laurin & Klement .
Další výrazné změny jsou ukryty pod kapotou a v útrobách nového soutěžního dravce. Především to je několik drobných, ale v celkovém důsledku významných vylepšení. Nově jsou použity další díly z ultralehkých materiálů. Celkovým výsledkem je lepší rozložení hmotnosti a snížení těžiště vozu. Přepracováno bylo turbodmychadlo, dalšími úpravami na sběrném potrubí výfukového systému pak došlo ke zlepšení výkonnostních parametrů.
Stávající homologace navazuje na první část, kterou tým Škoda Motorsport po dohodě s FIA využil na svém voze už loni v říjnu na Italské rallye. Tehdy byly provedeny následující úpravy - přemístění výfukového systému z levé na pravou stranu vozu, aby se zamezilo křížení s kardanovou hřídelí, přepracování zadní části vozu zlepšilo přístup k poloosám a k sacímu potrubí bylo přidáno vstřikování vody.
První testy nové Fabie WRC 05 se uskutečnily už před Švédskou rallye na zasněženém asfaltu v Česku a podílel se na nich Janne Tuohino. Na španělské šotolině pak otestovali nový vůz minulý týden Jani Paasonen a Armin Schwarz. Testy dopadly velmi dobře. Nová Fabia by se tak měla víc přiblížit absolutní špičce.