Hlavní obsah

Škoda spoléhá v San Remu na špatné počasí

MLADÁ BOLESLAV/PRAHA

Nepředvídatelné a zrádné počasí by mohlo pomoci pilotům továrního týmu Škoda Motorsport k úspěchu na Rallye San Remo, jedenáctém dílu mistrovství světa v automobilových soutěžích. Alespoň si to členové mladoboleslavské stáje přejí. Mlha, déšť a vítr totiž snižují odstup vozů Fabia WRC, které jsou stále ve vývoji, od světové špičky.

Foto: Škoda Motorsport/Ralph Hardwick

Francouz Didier Auriol na s Fabií WRC při průjezdu pátou rychlostní zkouškou Australské rallye.

Článek

"Je před námi ještě hodně práce, ale už z některých mezičasů z Německa víme, že fabia je schopna být na asfaltu velmi rychlá. Vůbec bych nebyl proti, kdyby bylo špatné počasí - za deště a mlhy nemůže jet nikdo naplno!" uvedl Toni Gardemeister, který se na páteční start asfaltové soutěže postaví již bez fixace zraněného zápěstí.

Zrádné San Remo

Gardemeister i Didier Auriol minulý týden testovali ve Španělsku a na Korsice, kde bude mistrovství v rychlém sledu v příštích víkendech pokračovat, a získané informace o vlastnostech vozu na asfaltovém povrchu by rádi zužitkovali již nyní. "San Remo je z mého pohledu možná tou nejzrádnější ze všech tří asfaltových soutěží, které nás čekají. Tratě se hodně zanášejí vytahováním nečistot v zatáčkách a navíc se takto kluzký povrch často mění," varoval finský pilot.

Jeho kolega Auriol se do Itálie vrací velmi rád. V minulosti zde totiž třikrát vyhrál. "S fabiemi jsme dosud na asfaltu startovali jen při jejich premiéře koncem července v Německu. San Remo je ale úplně o něčem jiném. Hlavní rozdíl je tu v opotřebení pneumatik, protože tady jedeme v horách nahoru a dolů, s častým prudkým brzděním před úzkými vlásenkami," podotkl zkušený Francouz.

Spokojenost s ovládáním vozu

Auriol si rovněž velmi pochvaluje ovládání vozu. "Je to asi jeho nejsilnější stránka. Usilovně pracujeme na výkonu motoru, ale je jasné, že to nelze vyřešit přes noc," dodal realisticky Auriol. Rallye bude zahájena v centru města v pátek ráno. Po absolvování 17 rychlostních zkoušek o celkové délce 378 kilometrů bude vítězná posádka v cíli v neděli kolem 15:30.

Související témata:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Nejnovější články

NačítámNačíst další články