Článek
„Potřebujeme se poměřit s konkurencí a další vhodná soutěž se jede až v květnu,“ vysvětlil důvod návratu právě v monackém knížectví Michal Hrabánek, šéf týmu Škoda Motorsport.
Na stejných tratích měla před deseti lety premiéru i Octavia WRC. Tehdejší debut nového stroje však skončil fiaskem. Nové stroje mladoboleslavského týmu neujely ani jeden soutěžní kilometr. „Nic takového si nepřipouštíme. Věřím, že obě auta budou v cíli,“ řekl Hrabánek.
Když pak v roce 2003 Octavii WRC střídala Fabia WRC, končila při premiéře opět neslavně. Auriol ani Gardemeister, tehdejší piloti, do cíle při Německé rallye nedojeli... Na vývoji nového vozu se pracovalo prakticky dva roky.
„Při testech jezdci najeli přes dvanáct tisíc kilometrů,“ upozornil Hrabánek na nekonečnou přípravu Fabie S2000 v Česku, Francii, Rakousku a Finsku. Za volantem byl hlavně mladý Čech Kopecký, ale také Baumschlager, Hänninen či bývalý šampión a legenda motorsportu Carlos Sainz. „Když v prosinci FIA náš nový vůz homologovala, nebyl důvod velký milník v historii Škody Motorsport odkládat,“ prohlásil Hrabánek.
Hrabánek: Chceme být rychlí, ale hlavní je dojet
Ani ekonomická recese zmítající světem návrat týmu z Mladé Boleslavi neohrozila. „Když se projekt Fabie Super 2000 rozjížděl, nikdo finanční krizi netušil. A byla by škoda, kdyby teď všechny investice měly přijít nazmar. A být součástí velkých závodů je dobré pro image značky,“ řekl Hrabánek při včerejším oficiálním představení nového vozu v Monte Carlu.
Žádná pompézní prohlášení se však nekonala. „Chceme být rychlí, ale hlavní je dojet a vědět, jak daleko či blízko je konkurence,“ pronesl Hrabánek s očekáváním prvních kilometrů středečních rychlostních zkoušek.
Na posádky čeká celkem čtrnáct měřených úseků. Ani sebevětší úspěch však nezaručí Fabii S2000 pravidelné starty v šampionátu IRC. „Pojedeme až šest soutěží. Budeme se řídit hlavně přáním našich importérů,“ nastínil Hrabánek. S největší pravděpodobností se tak český tým představí fanouškům znovu až v květnu v Portugalsku. „Určitě pojedeme Barum rallye, pravděpodobně nás čeká také start v Rusku a Itálii,“ nechtěl odtajnit detailní program týmu Hrabánek. Šestým startem by zřejmě měla být Skotská rallye. „A vyloučen není ani start na některé z domácích soutěží,“ navnadil české fanoušky šéf týmu Škoda Motorsport.
Jaký tedy bude osud vozů Fabia S2000. „Prakticky ihned po Monte Carlu budeme připraveni nové vozy prodávat soukromým týmům. Během roku by mělo být k odběru přibližně deset aut,“ prohlásil Hrabánek s tím, že zájemci jsou z Rakouska, Itálie, Česka i dalších zemí.
A program týmu na příští sezónu či případný návrat do stagnujícího mistrovství světa? „Zatím nejsou přesně vymezená pravidla. Teprve až mezinárodní automobilová federace vyhlásí jasné předpisy pro světový šampionát, vyřešíme budoucnost,“ uvedl Hrabánek.