Článek
„V motoristickém sportu znamená stát na místě vždy cestu zpět. Proto jsme při vývoji nového modelu Fabia RS Rally2 využili zkušeností, kterých jsme dosáhli s předchozím modelem. A snažili jsme se optimalizovat každý detail, abychom ještě více vylepšili nejúspěšnější závodní vůz posledních let," uvedl Michal Hrabánek, šéf Škoda Motorsport.
Nový soutěžní vůz těží z nejlepší aerodynamiky ve své třídě a vysoké tuhosti karoserie sériového modelu. Zcela nový je i přeplňovaný motor o objemu 1,6 litrů o výkonu 214 kw (289 koní). Sekvenční pětistupňová převodovka umožňuje změnu rychlostních stupňů během několika milisekund.
Stroj prošel rozsáhlým testovacím programem na šotolině, asfaltu i sněhu, který trval téměř rok. Postupně testovací piloti ladili vůz v Česku, Francii, Itálii, Chorvatsku, Německu, Belgii, Španělsku a v extrémních zimních podmínkách na severu Finska.
Škoda Fabia RS Rally2 je vybavena zvětšeným hlavním displejem, na němž lze přehrávat i videa. Díky širší karoserii a delšímu rozvoru náprav bylo možné zlepšit jízdní vlastnosti závodního speciálu. Vůz je klidnější a stabilnější.
Vozy Škoda Fabia Rally2 a Rally2 evo, předchůdci nového modelu, vybojovaly přes 1700 vítězství. Od roku 2015 prožívá Škoda Motorsport prostřednictvím zákaznických týmů neuvěřitelně úspěšnou éru.
Celkem šestkrát získali v daném období piloti ve strojích z Mladé Boleslavi titul mistra světa v kategorii WRC2. Týmový titul pak pětkrát slavila Škoda Motorsport, v loňském roce pak zákaznický tým Toksport WRT, který letos usiluje o obhajobu.