Hlavní obsah

Škoda potvrdila odchod z MS v rallye

MLADÁ BOLESLAV

Vedení automobilky Škoda v pátek oficiálně potvrdilo, že tovární tým Škoda Motorsport odchází z mistrovství světa v rallye. Vozy Fabia WRC ale ze šampionátu nezmizí. Automobilka je poskytne dvěma soukromým stájím: českému týmu Jana Kopeckého a rakouskému týmu Raimunda Baumschlagera.

Foto: Škoda Motorsport

Colin McRae s vozem Škoda Fabia WRC na trati první etapy Australské rallye.

Článek

"Ke konci minulé sezóny bylo patrné technické zlepšení Fabie WRC 05, avšak celkový výkon techniky, týmu a posádek nebyl dostatečný pro větší úspěch v porovnání s konkurencí. Také diskuse o budoucích úpravách pravidel ze strany FIA nás vedly k rozhodnutí jít dále cestou partnerství s mladými a talentovanými jezdci," uvedl v tiskovém prohlášení automobilky člen představenstva pro oblast technického vývoje Škoda Auto Harald Ludanek.

Český tým vznikne kolem loňského domácího mistra v rallye Jana Kopeckého a od továrny z Mladé Boleslavi bude mít k dispozici jednu Fabii, s níž absolvuje deset soutěží světového šampionátu.

"Jsme rádi, že to takhle vyšlo. Chtěli jsme zůstat v mistrovství světa i v příští sezóně, což se podařilo. Těším se hlavně do Španělska a do Německa. Pro nás je ale svátkem každý start v MS," řekl Kopecký ČTK.

"Myslím, že ve Španělsku se nám podařilo najít správnou cestu v nastavení a víme, jak postupovat. Základ se nám podařilo stanovit," dodal český pilot, jehož čeká premiéra v nové úloze na lednové Rallye Monte Carlo.

Rakušané pod hlavičkou Red Bull Škoda tým budou operovat se dvěma vozy, s nimiž absolvují rovněž deset podniků MS.

Vrátí se v budoucnu tovární tým Škoda do MS v rallye?
Hlasujte v anketě pod článkem.

Jedním z jeho jezdců rakouské stáje bude jednadvacetiletý Andreas Aigner, který se v minulých ročnících světového šampionátu objevoval v barvách juniorského týmu Red Bull. Jméno druhého jezdce bude oznámeno později, dřívější spekulace zmiňovaly Quirina Müllera.

Škoda zajistí pro oba týmy stejně širokou podporu, která zahrnuje dodání vozů a potřebných dílů. Během celé sezóny budou mít týmy k dispozici technickou podporu a na jednotlivých podnicích budou přítomni další inženýři z továrny.

Vedení Škody nicméně naznačilo, že odchod továrního týmu ze světové scény by mohl být jen dočasný. "Škoda Auto bude vývoj šampionátu a jeho pravidel bedlivě sledovat a někdy v budoucnu se rozhodneme, zda se jednou vrátíme jako tovární tým," uvedl Ludanek.

Související témata: