Článek
„Loni jsem byl celkově unavený. Ke konci sezóny už jsem více přemýšlel, než závodil. Kalkuloval jsem nad bodovým ziskem, řešil probíhající i nový ročník,“ vrací se ve vzpomínkách k roku 2010, v němž si připsal dvě třetí místa a tři druhá v MS třídy SWRC. K tomu přidal bronzový stupínek z Kypru, kde startoval v IRC. Vítězství neměl žádné.
Těžko se s takovou bilancí vyrovnával. Při předloňském tažení za juniorským titulem bral tři vítězství a dvě druhá místa. I proto závody od listopadového klání na Kypru vypustil. V rámci testování pneumatik se mimo soutěž zúčastnil jen Jänner rallye v Rakousku. Teď pojede ve Švédsku. „Přestávka mi prospěla. Jsem hodně nažhavený a hladový po úspěchu,“ culí se osmadvacetiletý borec z Jihlavy.
Pauzu vyplnil lyžováním a prací v otcově firmě. „Nahlédl jsem do jiného světa, přišel na jiné myšlenky,“ vypráví o zkušenosti z oblasti zabývající se autodopravou. „A taky jsem prakticky každý víkend byl na horách. V pátek jsem vyrazil do Rakouska, v neděli zpět. Střídal jsem asi čtyři střediska,“ vzpomíná, jak brázdil zasněžené svahy.
Jednání o WRC ztroskotalo na financích
Na bílém podkladu se pojede i ve Švédsku. Tam však ještě nepůjde o body do hodnocení MS jeho třídy SWRC. O ty se porve s konkurenty až v Mexiku na šotolině. „Jediným cílem je porazit Juhu Hänninena. On s tovární fabií je hlavním favoritem. Pro soukromníky jako já jde pochopitelně o nerovný boj. Ale zkusím mu titul vyrvat,“ je Prokopovi jasné, že na cestě ke zlatu musí porazit především vůz z mladoboleslavské továrny. „Sám bych jednou chtěl v českém autě závodit. Mám tu značku rád. Ale teď je musím s fiestou porazit. Samozřejmě přitom vnímám, že Hänninen má obrovskou formu a jezdí bez chyb.“
Případný skalp finského soka by Prokopa posunul k vysněnému angažmá v elitní kategorii WRC. „Do třiceti musím přestoupit. Nechci být věčným čekatelem,“ prohodí. Už letos jednal o možnosti zisku nového vozu. Šlo o ideální čas k přestupu, protože s výjimkou testovacích kilometrů několika málo elitních pilotů nebude mít nikdo výhodu znalosti auta. Ani dat z nastavení. „Jenže jsme se nedokázali domluvit na rozumných financích,“ pokrčí smutně rameny.
Jednal se zástupci Fordu o startech ve Fiestě WRC. „Je prakticky jedinou variantou. Ale tlačenice na její získání je veliká. Zájemců je tolik, že výrobce prostě příliš velký prostor pro jednání o ceně nepřipouští,“ vysvětluje Prokop. Cena vozu, který bude pilotovat třeba Hirvonen či Latvala je čtrnáct milionů korun.
Mini ještě nedozrálo, Citroën je mimo realitu
O čtyři miliony levnější je Mini, s nímž Prokop také jednal. „S tímhle vozem jsem dokonce jezdil. Bylo to zábavné i rychlé. Jenže zatím není hotové. A když vezmu částku za syrové, nevyzkoušené auto, jde také o šílenost,“ vypráví Prokop. Zkusil oslovit i Citroën. „Jenže tam je ta cena úplně mimo realitu,“ usměje se jen.
A tak mu nezbývá než čekat. Zatím se domluvil s Fordem na startu při Britské rallye v závěru sezóny. „Jeden závod s Fiestou WRC mám jistý,“ připouští Prokopa. Pokud pojede do Walesu s nálepkou titulu mistra světa třídy S2000, bude mít dobrou výchozí pozici pro vyjednávání o definitivním přestupu.